?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت گاز، در صدر جدول پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی دستگاه های اجرایی در دهه فجر امسال قرار داشت.
فرهادی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال تعداد یک هزار و ۹۵۵ پروژه با اعتباری معادل ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شده است.
?وی ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و ۷۰۱ پروژه به بهره برداری رسیده که برای اجرای آن ها یک هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
?به گفته وی؛ تعداد پروژه هایی که برای کلنگ زنی برنامه ریزی شد، ۲۵۴ پروژه بود که اعتبار پیش بینی شده برای اجرای آنها ۸۳۱ میلیارد تومان می باشد.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری درخصوص شهرستان های پیش رو در تعداد پروژه ها و اعتبارات هزینه شده برای اجرای آنها، گفت: نهبندان با ۳۱۱ مورد، بیشترین تعداد پروژه ها را داشته و سربیشه نیز با هزینه کرد ۴۵۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان ، بیشترین سهم را در اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه ها داشته است.
?فرهادی ادامه داد: بررسی شرایط دستگاه های اجرایی در بحث اجرای پروژه ها نیز حکایت از این دارد که شرکت گاز با ۹۱۴ مورد و شرکت توزیع نیروی برق با ۳۰۳ مورد، بیشترین سهم را در تعداد پروژه های افتتاح یا کلنگ زنی شده این ایام داشته اند.
?وی افزود: در بین شهرداری های سطح استان نیز شهرداری قاین با ۱۶ پروژه، بیشترین تعداد پروژه های ویژه دهه فجر را داشته که بخش عمده ای از آنها از محل منابع داخلی تأمین اعتبار شده است.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه از تغییر قابل ملاحظه آمار پروژه های آماده افتتاح و کلنگ زنی دستگاه ها در قبل و بعد از دهه فجر گفت و اظهار داشت: بنا به اطلاعات ارائه شده از سوی فرمانداری ها، مقرر شده بود که در طول دهه فجر، تعداد یک هزار و ۸۶۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی ‌شود که این آمار بعد از این ایام تغییر یافت.