#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۲۵۹ هزار و ۶۷۳ عدد ماسک و ۶۸۰ دست گان در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان تولید شده ‌است.

 حسین خوش‌آیندافزود: این اقلام بهداشتی با همکاری مراکز دولتی و خصوصی فعال در حوزه خیاطی، تولید ماسک و گان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ۲ بخش دولتی و خصوصی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون ۳۳ کارگاه با ۲۰۹ نفر از مربیان، کارکنان و کارآموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ کارگاه در بخش دولتی با ۱۳۲ نفر و ۲۳ کارگاه در مراکز غیردولتی با ۷۷ نفر در حوزه تولید ماسک، گان، ملحفه، لباس بیمار و سایر اقلام بهداشتی فعال هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون در استان ۱۶ هزار و ۹۶۴ مورد خدمت از جمله دوخت ملحفه، لباس، کلاه کش‌دار، لباس بیمارستانی و سایر انجام شده است.

خوش‌آیند گفت: با تامین مواد اولیه از سوی نهادهای استانی مانند شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها، خیران استانی و ملی، ستاد عتبات عالیات، سپاه و بسیج این تولید توسط مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح گسترده‌ای انجام شد.

وی یادآور شد: ماسک‌های بهداشتی، کاورهای بخش قرنطینه بیمارستانی و دیگر اقلام مورد نیاز به صورت روزانه تولید و در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرهای استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: بخش زیادی از این تولیدات پس از استریل شدن و بسته‌بندی، در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین بخشی از تولید در بین اقشار مختلف به ویژه افراد کم‌درآمد و آسیپ‌پذیر بصورت رایگان توزیع می‌شود و بخش نیز برای توزیع عمومی تحویل داروخانه ‌می‌شود.

خوش‌آیند با بیان اینکه در خصوص مقابله با ویروس کرونا، مهارت در خدمت سلامت است عنوان کرد: سعی ما بر این است از طریق این خدمت ناچیز در کنار کادر درمان که با تلاش خستگی ناپذیر، رشادت و از خودگذشتگی به مردم خدمت می‌کنند باشیم.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۶۸۳ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور افزود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت‌ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت دو رقمی شده است و امیدواریم با کاهش ترددهای غیر ضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته‌های آینده نیز این روند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را در کشور شکست دهیم.