استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین زمین مناسب و با کیفیت در اجرای پروژه های بازآفرینی شهری حایز اهمیت است که به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود

محمد صادق معتمدیان شامگاه دوشنبه در نشست ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری اظهار داشت: باید دستگاه های دولتی به دور از نگاه بخشی نگری اگر زمینی بلااستفاده در محدوده محلات هدف بازآفرینی دارند، معرفی کنند تا در این پروژه مورد استفاده واقع شود.
وی افزود: اخیرا هم رئیس جمهوری در ابلاغی به استانداران خواستار پیگیری زمین برای این پروژه ها شد و توجه خاص به این پروژه دارد حتی گفته شده اگر از طرف وزارتخانه ها ممانعتی شد استانداران تلفنی موضوع را اطلاع دهند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید سهم دستگاه های اجرایی در این طرح براساس الگوی مشخص شده کشوری تعیین شود تصریح کرد: اراضی ادارات دولتی و شرکت ها با توجه به آماری که در بانک های استانی وجود دارد باید احصا و برای اجرای پروژه معرفی شود.
وی بازآفرینی شهری را یکی از پروژه های مهم به ویژه در استان دانست و اظهار امیدواری کرد: با مدیریت زمان از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
معتمدیان گفت: برای اجرای پروژه نیازمند همکاری همه دستگاه ها هستیم و بانک ها هم در پرداخت تسهیلات باید روان سازی کنند تا مردم در اجرای این پروژه همراه شوند.
وی یادآور شد: ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد که نیاز است تسهیلات بانک ها با عنایت ویژه ارایه شود.
استاندار خراسان جنوبی ضمن تاکید بر برگزاری مستمر جلسات ستاد بازآفرینی شهری افزود: براساس نیاز جلسات درخواست داده شود حتما برگزار می کنیم.
وی گفت: ستادهای شهرستانی بازآفرینی شهری نیز باید تشکیل و شهرهایی که طرح ارایه ندادند باید بررسی شود، علت چه بوده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله