مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای مجازی نیازمند مدیریت قوی است گفت: شورای عالی فضای مجازی با هماهنگی تمامی نهادها و سازمان‌ها باید در استان تشکیل شود.

سجاد رضایی  در اولین موکب مجازی اربعین حسینی در بیرجند افزود: عرصه فضای مجازی در خراسان جنوبی بی‌متولی و نیازمند یک مدیریت واحد، خوب و تعریف شده‌ است تا تمام ابعاد و وجوه را کنار یکدیگر مدیریت کند و این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی، سازماندهی و اقدام دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ فضای مجازی در آستانه انتخابات در خراسان جنوبی شکل گرفته‌ است، افزود: اما این مطالبه عمومی همه فعالان فضای مجازی استان است که فضای مجازی نیازمند یک مدیریت قوی است و با یک اقدام مقطعی در آستانه انتخابات نمی‌توان این عرصه را به‌خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت کرد.

رضایی گفت: نخستین موکب فضای مجازی اربعین با حضور پررنگ و پرنشاط فعالان فضای مجازی تشکیل شد و تلاش کردیم که عینیت آن را در فضای حقیقی نیز نشان دهیم.

وی یادآور شد: جوشش خون حسینی بعد از ۱۴۰۰ سال کار را به جایی رسانده است که بیش از ۲۰ میلیون انسان عاشق از سراسر جهان برگِرد حرم مطهر آن امام جمع می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی ادامه داد: خون سرخ امام حسین(ع) صراط مستقیمی است که امروز همه ما به آن توسل می‌جوییم.

رضایی با بیان اینکه این خط سرخ حسینی به فضای مجازی نیز کشیده شده‌ است، اضافه کرد: در دنیای فضای مجازی که از آن به پلیدی یاد می‌شود، نورانیت خط سرخ حسینی با همت فعالان فضای مجازی به رخ دیگران کشیده می‌شود.

وی بیان کرد: هر روز برای ما روز عاشورا است چرا که عرصه و جبهه مبارزه حق و باطل عرصه فضای مجازی است و در این خصوص رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند که یکی از عرصه‌های اصلی جنگ نرم، بستر فضای مجازی است.

رضایی اظهار داشت: باید اجتماع گسترده عاشقان مجازی حسینی پرشورتر و با صلابت‌تر از گذشته باشد و همچنان پرفروغ بدرخشد.

وی گفت: بسیج فضای مجازی و سایبری هم براساس ابتکار امام راحل در تشکیل بسیج مستضعفین، راه‌اندازی شده تا برای مواجه حق و باطل در گروه‌ها و صفحات مجازی انتشار معارف علوی، حسینی و مهدویت را گسترش دهد.

رضایی با بیان اینکه تشکیل جبهه حق در سازمان فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت چرا که در فضای مجازی جبهه‌سازی حرف اول را می‌زند، گفت: در ایام عزاداری امام حسین(ع) با دو کلید واژه، حب‌الحسین یجمعنا و از خاوران تا کربلا به همت فعالان سازمان فضای مجازی بسیج در حنجره‌های فضای مجازی طنین انداز شد و در یک زمان‌بندی با انجام پنج عملیات و در هر کدام ۱۴ هزار توئیت در بستر توئیتر منتشر شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: دشمن آمده‌ است تا از همین فضای کنونی به نفع خود استفاده کند و با ابتکار بسیج فعالان فضای مجازی این فضا به نفع جبهه حق و جمهوری اسلامی ایران به‌کارگیری می‌شود.

رضایی ادامه داد: دنیای کنونی فضای مجازی کار ایجابی و سلبی می‌طلبد.