نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دولت اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز جامعه اسلامی و جایگاه دولت ما باید جایگاه دولت شهیدان رجایی و باهنر باشد که دولت در تراز انقلاب است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار رئیس و اعضای بسیج ادارات خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام عزای اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت گفت: اروپایی‌ها هر جا که راهی یافتند و توانستند به هر طریقی دشمنی خود را به ظهور رسانده‌اند.

وی اظهار داشت: چه در مدت ۲۰۰ سالی که پای اروپایی‌ها به کشورهای اسلامی و آسیا باز شد، چه قبل از آن در دوران جنگ‌های صلیبی و چه در چهل و چند سال پس از پیروزی انقلاب تقریبا همه می‌دانند که آنها در راستای دشمنی اگر کاری نکردند در واقع نتوانستند کاری کنند و گرنه از نوع دشمنی فروگذار نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمن از طریق مختلف ضربه می‌زند و ما باید تشخیص دهیم خطرناک‌ترین آسیب دشمن چیست و روی آن تمرکز پیدا کنیم، آیا خطرناک‌ترین آسیب دشمن بمب اتمی و شیمیایی است،  آیا انواع و اقسام جنگ‌های نرم تبلیغاتی و روانی است،  آیا ایجاد تفرقه‌ها است،  آیا دروغ و شایعه‌ها است و از همه خطرناک‌تر کدام است؟

وی گفت: تصور بنده بر این است که قانون‌شکنی بدترین آسیبی است که باید به آن توجه داشت، چون اگر ما سرمایه‌ای به نام دین و اسلام عزیز و مکتب تشیع اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی را داریم و پیداست این جنگ لفظی نیست، محتوای قضیه مهم است، قانون اسلام مهم است نه کلمه اسلام، جهان هستی چه در تکوین و چه در تشریع قانون اصل است و به هر قانونی که با فرمول آن عمل کنید همان نتیجه را می‌گیرید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: بزرگترین خطری که دشمن توسط آن بر ما سیطره پیدا می‌کند این است که قانون حق و دین را بشکند، جالب اینجاست که دشمن این آسیب را با حیله و انواع مکرها به وسیله خود ما انجام می‌دهد، این مصیبت بالای مصیبت است که بدترین آسیب را به آرمان‌ها و همه هستی ما به وسیله ما می‌زند.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند ”دولت اسلامی باعث ایجاد جامعه اسلامی می‌شود” گفت: دولتی که در آن نفوذ باشد و در آن نفوذ اعمال غیرقانونی هم انجام شود و در آن با شیوه‌های نفوذی و تقلب بر مردم تحمیل شود، نمی‌تواند زمینه‌ساز جامعه اسلامی شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مردم ما که دزد، گرانفروش و متقلب نیستند اما وقتی نفوذ می‌آید تمام سیستم اقتصادی را به هم می‌ریزد و یک عده از اختلاس‌ها و پول‌های حرام باد آورده و نجومی بسیار پولدار می‌شوند که این افراد خود به خود از دین انقلاب و مردم جدا هستند، افرادی هم گرسنه می‌مانند، فردی که گرسنه می‌ماند دنبال راهکار می‌گردد، راهکارش کم‌فروشی یا تقلب است و یا دزدی،  حیله و مکر است.

وی افزود: او دزد نمی‌شود بلکه او را دزد می‌کنند، مردم ما با این همه ایثار و اهدای جان و مال خود برای انقلاب و این همه کمک‌های مومنانه پیش از انقلاب و بعد از انقلاب فطرتا سالم و درست هستند و هیچ کدام دزدی و تقلب، حیله و گرانفروشی را نمی‌خواهند ولی بر آنها تحمیل می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: قانون عدل، حق، اخلاق، حجاب و مصوبه مجلس قانون اسلام است، فرقی نمی‌کند وقتی قانون‌شکنی باب شد دیگر چیزی نمی‌ماند که بخواهد سر آن دعوا شود، ما شاهد چنین مصیبت بزرگی به وسیله خودمان هستیم.

وی ادامه داد: دشمنان در کشورهای خود در جهت اهمیت به قانون و حتی مقررات خود عمل می‌کنند، در کف خیابان‌های آمریکا در سالی چند نفر با تیر مستقیم پلیس به خاطر تخلف در مقررات کشته می‌شوند چون به قانون آنها اهمیت نداده‌اند، آنها می‌دانند که قانون ستون فقرات هر جامعه و هر کشور است و اگر آن شکسته شد آن جامعه هیچ چیز ندارد اما نسبت به ما به انواع و اقسام و قالب‌ها و تعبیرهای گوناگون می‌خواهند قانون‌شکنی را باب کنند و به جبر ما را وارد قانون‌شکنی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شما این مساله را نقد بفرمایید یا آن را یا قبول دارید یا قبول ندارید؟ اگر قبول دارید چه طرحی دارید که آن را به مردم به‌صورت مستدل ارائه دهید.

وی گفت: شما که می‌گویید اندیشه‌ورز هستید این را در یک قالب قابل قبول و با دلایل لازم و در قالب‌های هنری از طریق این رسانه‌هایی که بیشتر وقت مردم را با سرگرمی و بعضا برنامه‌های مسخره پر می‌کنند برای مردم بیان کنید که اگر آن جوان دختر، پسر، بازاری، اداری، آخوند و بنده توجیه شوند و قانون‌شکنی نکنند، وای بر قانوندان‌های قانون‌شکن که از هر دشمنی دشمن‌تر هستند، پستی و خصتی بالاتر از اینکه یک قانوندان قانون‌شکنی کند وجود ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: در جنگ نظامی دشمن وقتی بیاید شما بیکار می‌ایستید؟ این نوع جنگ از جنگ نظامی بدتر است، جنگ نظامی مقدمه نفوذ است اما این عین نفوذ است لذا این موضوع را با طرح و برنامه برای مردم خود چنان تفهیم کنید که همراه با ضمانت اجرا باشد و حتی یک نوجوان ما که از خانه بیرون می‌آید حواسش جمع باشد که ابزار دشمن نشود.

وی گفت: بوش رییس جمهور اسبق آمریکا یک حرف گفت که باید آن را با طلا نوشت، او گفت؛ در همه کشورها مردم می‌خواهند یک نظام را کله پا کنند اما دولتمردان نمی‌گذارند، در ایران دولتمردان می‌خواهند نظام را کله پا کنند اما مردم نمی‌گذارند، یعنی جایگاه رجایی و باهنر دست کسانی افتاد که حتی بوش می‌گوید اینها می‌خواهند نظام را بردارند ولی مردم نمی‌گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: برای اینکه حتی یک کالا بخواهد ساخته شود یک فرد باید به صورت قانونی تمام مقاطع تحصیلی را طی کند تا بتواند به دانشگاه برود و به آن سطح برسد و بتواند آن کالا را تولید کند، یک فرد نمی‌تواند به صورت غیرقانونی و مستقیم از بیرون روی صندلی دانشگاه بنشیند.

وی گفت: برای تامین امنیت هر یک نفری در خاک ایران عزیز، چندین چشم باید بیدار باشد تا امنیت ایجاد شود، اگر او قانون را رعایت نکند تو و ناموس و آزادی تو در امان است؟ عزیزان زیادی باید طبق قانون در سطح کشور بیدار باشند تا تو یک نفر راحت بخوابی، بدون قانون سنگ روی سنگ بند نمی‌شود پس همه باید مقید به قانون باشند.

امام جمعه بیرجند افزود: شما جایگاه‌تان در ادارات است که خودشان مجری قانون هستند، امتیاز می‌گیرند و مسئول اجرای قانون هستند بعد از ادارات هم تک تک مردم مسئول اجرای قانون هستند، اگر شما خودتان و مردم را دوست دارید باید بدون رودربایستی به قانون که رسیدید به آن عمل کنید، حتی در مقابل پدر و مادر خودتان باید تابع قانون باشید.

وی گفت: شرک عملی همین است که خدا می‌فرماید قانون و حق این است اما ما می‌گوییم نه نیست و من آزاد هستم، بدترین جنبنده روی زمین انسانی است که خارج از قانون است.

وی ادامه داد: امروز با بصیرت مردم عزیزمان و تاییداتی که خداوند متعال قلب همه ما را هدایت کرده است دولت جدیدی می‌آید، چه طرح و برنامه‌ای داریم و نوع همکاری ما چه خواهد بود تا بتوانیم به این دولت کمک کنیم به گونه‌ای که این دولت بتواند دولت اسلامی باشد تا مردم ما هم بتوانند مسلمان باشند، مردم ما می‌خواهند مسلمان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر در جهت اجرای قانون عدل، شکست عارض ما شود یقین بدانید خود من و شما برای همیشه کمر اسلام را خواهیم شکست، دشمن فقط از پشت مرز مانند شیطان نامرئی وسوسه می‌کند اما کسی که اجرا می‌کند من و شما هستیم، چه طرح و اندیشه‌ای داریم که کسی جرات نکند در هر جا و لباسی قانون‌شکنی کند.

وی مساله اول را تبیین برای مردم و دولتمردان برشمرد و گفت: مساله دوم نظارت است، مردم ما داد زدند که کشور رها است و نظارتی وجود ندارد اما دل کسی نسوخت، گزارش می‌رسد لبنیات در یک سال ۵۰۰ بار گران شده است یعنی روزی چند بار و نظارتی نیست، مقامات نظارتی و اطلاعاتی کجا هستند، خود ما داریم کمر خود را می‌شکنیم و بیگانه برای خودش بشکن می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ما چه طرحی داریم که وقتی این دولت جدید آمد دیگر کسی آیه یاس نخواند، بحث عدالت، حق مردم و اجرای قانون شرعی است، بحث انواع و اقسام مقرراتی است که مصوبه است.

وی گفت مشکلات تل‌انبار شده ۴۰ سال به سادگی حل نمی‌شود، باز هم باید با صبر انقلابی با این دولت همکاری کنیم که بتواند بر امور مسلط شود، با این همه کسری بودجه و این همه اوراق قرضه پیش خور شده کار سخت است، بله باز هم راه‌حل دارد اما باید حواسمان جمع باشد که در کنار این صبر انقلابی واقعا چراغ امید را در دل این مردم عزیز روشن کنیم، اگر طرحی داشته باشید به بنده هم اطلاع بدهید.