#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال به دلیل خانه‌تکانی افزایش می‌یابد که درخواست ما در شرایط فعلی از مردم، مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

حسین امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبر و هنر  افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان سال و آستانه عید نوروز، میزان مصرف آب در استان افزایش یابد و به شهروندان توصیه می‌شود از روش‌هایی برای شست و شو استفاده کنند که کمترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع تولید و ذخیره آب شرب شهرها و روستاها، مردم با مدیریت مصرف و جلوگیری از مصارف غیرضروری، مانع از افت فشار در شبکه‌های توزیع یا قطع آب شوند تا امکان برخورداری از آب آشامیدنی برای همه هم‌استانی‌ها فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مردم از شست و شوی فرش در منزل خودداری کنند و این کار را به شرکت‌های مربوطه در این بخش واگذار کنند تا بتوان از میزان هدررفت آب آشامیدنی تصفیه‌شده‌ که با هزینه بالا تولید می‌شود، جلوگیری کرد.

وی افزود: این روزها که به دلیل مقابله با شیوع کرونا یکی از راه‌حل‌ها شست و شوی مکرر دست‌ها است باید یادمان باشد که خشکسالی‌های متوالی تاثیر زیادی بر سفره‌های آب زیرزمینی گذاشته است و در درازمدت با مصرف بی‌رویه آب دچار بحران کم‌آبی خواهیم شد.

امامی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با کاهش مصرف آب همچنین تقسیم‌بندی مصارف خود طی ساعات شبانه‌روز شرکت آب و فاضلاب را در توزیع آب با فشار مناسب در شبکه آبرسانی یاری کنند.

وی گفت: مردم هرگونه قطعی آب، کم‌فشاری یا بروز اتفاق در شبکه آبرسانی شهر یا روستای خود را در همه ساعات شبانه‌روز به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: همچنین به منظور جلوگیری از افت فشار آب و برخورداری همه مشترکان از جریان مستمر آب، لازم است انجام خانه‌تکانی و نظافت منزل به آخرین روزهای پایانی سال موکول نشود.

وی گفت: در ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۴۵ میلیون مترمکعب آب در استان خراسان جنوبی مصرف شد که نسبت به  مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.