سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت: به منظور تضمین تامین گاز بخش خانگی، هیچ بار اضافه‌ای را به شبکه وارد نمی‌کنیم به همین دلیل در همه مشاغل بر استفاده از سوخت جایگزین تاکید داریم.

، علیرضا عباس‌زاده در نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان که شامگاه جمعه به ریاست استاندار و با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جوی جدید به استان، در زمینه مدیریت مصرف گاز لازم است همچنان سختگیرانه اقدام کنیم.

وی بیان کرد: با رعایت اصل صرفه‌جویی می‌توانیم این موج جدید را هم به خوبی و بدون آسیب پشت سر بگذاریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی، کاهش شدید دمای هوا برای استان را نشان می‌دهد لذا ضروری است که همه با هم برای برون‌رفت از این مشکل همکاری کنیم.

وی افزود: با همکاری بسیار خوب مردم در روزهای گذشته و همراهی با پویش‌های مختلف از جمله “هر خانه یک اتاق گرم” و “دمای همدلی”، پایداری شبکه رقم خورد و ما این روزها و شب‌های سرد را بدون قطعی گاز بخش خانگی پشت سر گذاشتیم.

عباس‌زاده با اشاره به تمهیداتی که برای مدیریت شرایط اندیشیده شده است گفت: این هفته برای مدیریت شرایط، مدارس تعطیل شد و چون در فصل امتحانات مقطع متوسطه بودیم، امتحانات داخلی مدارس به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان از روز شنبه اول بهمن مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم برای برگزاری امتحانات طبق برنامه اعلام شده، باز است.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت: مدارس مقطع ابتدایی هم تا پایان روز دوشنبه سوم بهمن به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد، فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به دایر شدن ادارات استان از صبح شنبه اول بهمن تصریح کرد: فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی با ۲ شرط کلی از سر گرفته می‌شود.

عباس‌زاده افزود: ۲ ساعت تاخیر در شروع کار و استفاده از سوخت جایگزین، دو موضوع مهمی است که طبق مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی در بازگشایی ادارات مورد تاکید قرار گرفته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور