#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: زن مسلمان و مستعد ایرانی با تکیه بر ایمان و الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) پرورش دهنده نسلی تمدن‌ساز است.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: امروز ۱۷ دیماه سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ به دست رضاخان است، رهبری در سال ۹۱ پیام تاریخی در ارتباط با الگوی سوم زن اعلام کردند که در تعریف غربی زن به مثابه موضوعی است که جنسیتش بر انسانیتش می‌چربد و به عنوان امور جنسی و تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود.

وی گفت: اما شیر زنان ایرانی نشان دادند که الگوی سومی برای زن وجود دارد و زن مسلمان مستعد ایرانی با ایمان پرورش دهنده نسلی تمدن‌ساز است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: جامعیت دین باید از دیدگاه خود اسلام تبیین و این اسلام ناب در جامعه پیاده‌سازی شود اینکه اسم دین را ببریم و به برنامه دیگران عمل کنیم نسخه زندگی غیر از اسلام است.

وی ادامه داد: پیامبر چکیده و خلاصه همه زحمات خود را به عنوان ثقلین به یادگار گذاشتند و ما را سردرگم نگذاشتند و قرآن و عترت را معرفی کردند که سعادت دنیا و آخرت را در بر دارد.

وی اظهار داشت: با تمسک به قرآن و اهل بیت حکومت دست نشانده طاغوت را سرنگون کردیم و زیر بار ظلم شرق و غرب نرفتیم و هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی مدیریت و ۲۵۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کردیم و با تمسک به ثقلین در برابر این‌همه تحریم و فشار دشمن ایستادیم و خاک کشور را رها نکردیم.

حجت‌الاسلام مشرفی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی به خاطر سلطه استکبار و بی‌عرضه‌گی نظام طاغوتی، ایران در دنیا هیچ رتبه‌ای در هیچ عرصه‌ای نداشت اما در این ۴۰ سال، جوانان ما در نانو، موشکی، زیستی و سایر فناوری‌ها در رتبه اول تا ۱۶ دنیا قرار گرفته‌اند و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را به کشورهای دیگر نیز صادر کردیم.

وی تاکید کرد: در این سال‌ها هیمنه استکبار را درهم شکستیم و پایگاه عین الاسد مجددا مورد هدف جبهه مقاومت قرار گرفت که این مقاومت و شجاعت از فرهنگ قرآن و اهل بیت گرفته شده است این مسیر باید ادامه داشته باشد تا در همه ابعاد جامعه عدالت حکم‌فرما شود.

وی ادامه داد: امروز در گام دوم انقلاب مسیر هموارتر است و زمینه فراهم و موانع تا حدود زیادی برطرف شده است اما چطور باید این شیرینی و حلاوت را ثابت کنیم که اگر مشکلی هست از عملکرد ما است و اسلام مشکلی ندارد و اگر اسلام طوری که حضرت فاطمه زهرا(س) گفتند پیاده شود همه حامی و مدافع مسوولانی خواهند شد که می‌خواهند تمام توان خود را صرف پیاده‌سازی اسلام بکنند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: اما ممکن است تا مسوول بر صندلی می‌نشیند فراموش کند که این جایگاه ابزاری برای پیاده‌سازی اسلام است نه اینکه سلیقه‌ای اقدام شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد وفات حضرت آیت الله مصباح یزدی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عمار و مالک اشتر زمان تصریح کرد: تبیین این شخصیت‌ها در جنبه نرم‌افزاری و عملی و میدانی و تکثیر این الگوها برای گام دوم انقلاب نیازی اساسی است.

حجت‌الاسلام مشرفی افزود: ۱۹ دیماه قیام خونین مردم قم در سال ۵۶ است که مردم شهید پرور قم همواره ایثار و مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: مردم یمن هفت سال است که مورد حمله و هجمه ناجوانمردانه با رهبری عربستان هستند عملیاتی با عنوان توفان قاطعیت شروع کردند و فکر می‌کردند چند روزه مقاومت حزب الله یمن را درهم خواهند شکست و انسان‌های بی‌گناه را به شهادت رساندند، فقر و بیکاری و آسیب‌های دیگر را تحمیل کردند اما آنها تسلیم نشدند و ایستادگی کردند و امروز یمن برای جبهه استکبار تبدیل به باتلاقی شده و در ۲۰ روز اخیر با توقیف کشتی مهمات جنگی اماراتی موجب وحشت غرب و رژیم صهیونیستی شدند و این پیروزی‌ها ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: رییس جمهور در آیین سالگرد سرداران مقاومت گفتند باید قاتلان سرداران قصاص شوند که قاتلان سرداران بیش از گذشته وهم و وحشت دارند.

نمازگزاران بیرجند بعد از اقامه نماز جمعه به‌مناسبت ۱۷ دی‌ماه سالروز طرح ننگین کشف حجاب توسط رضا خان و تجدید میثاق با شهدای مسجد گوهرشاد از میعادگاه نماز تا میدان آدینه در  پاسداری از ارزش‌های اسلام به‌ویژه حجاب فاطمی و زینبی راهپیمایی کردند.

راهپیمایان با سردادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه، پیام ملت ما امر به معروف بود و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، انزجار خود را از این طرح اعلام و با شهدا تجدید میثاق کردند.

همزمان با ۱۷ دیماه ۱۳۱۴ با حکم ننگین رضاشاه مبنی بر کشف اجباری حجاب تعداد زیادی از زائران در مسجد گوهرشاد مشهد به شهادت رسیدند.