مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی از تهیه و توزیع ۶۷۹ بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند در قالب طرح دست‌های مهربانی خبر داد.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز  افزود: ارزش این بسته‌های حمایتی ۹۲۰ میلیون ریال بوده که از محل ۲۹ موقوفه و چهار بقعه متبرکه استان تامین شده است.

وی گفت: طرح دست‌های مهربانی با استفاده از ظرفیت موقوفات، بقاع متبرکه و کمک‌های مردمی برای اقشار نیازمند در آستانه عید نوروز اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح در راستای رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر تقویت کارکردهای اجتماعی و خدمت رسانی به اقشار محروم و همچنین براساس رسالت ذاتی سازمان مبنی بر اجرای امینانه نیات واقفان در آستانه عید نوروز با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی خانوارهای کم درآمد و مشکلات اقتصادی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به لغو برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه، طرح آستان مهربانی با محوریت مراکز افق در بقاع متبرکه استان برگزار شد که در این طرح نیز خانواده‌های نیازمند توسط مراکز افق بقاع متبرکه شناسایی و از آنها حمایت می‌شود.

وی گفت: بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی و البسه مورد نیاز خانوارها در شب عید و همچنین بسته‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

شیوع ویروس کرونا که از چین آغاز شد و به ۱۴۵ کشور دنیا و ۳۱ استان ایران سرایت کرده، تاکنون یکصد مبتلا به کرونا و ۱۰ فوتی در استان خراسان جنوبی داشته است.