معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سیاست ها تغییر کرده است گفت: نیازها را باید از زبان مردم شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

سید مجتبی علوی مقدم روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی همزمان ۴۰ هزار طرح عمرانی محرومیت زدا و زودبازده از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: اکنون دوره اینکه در اتاق شیشه ای نشسته و برنامه ریزی و در کشور دیکته شود، گذشته است و باید برعکس عمل کرد.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی تازه به این نتیجه رسیده که برای بافت های فرسوده به جای ابلاغ طرح های کلی باید از محلات شروع کرد به این صورت که نیازهای واقعی مردم را شناسایی و در یک اقدام مشترک ظرفیت همه دستگاه ها را کنار هم قرار داده و کار کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از برنامه ریزی و شناسایی اولویت ها باید هم افزایی صورت بگیرد اکنون بنیاد برکت، بنیاد علوی، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، دستگاه های اجرایی در حوزه روستایی و سایر هر کدام فعالیت های خاصی را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: اگر ستاد فرماندهی یکجا و متمرکز وجود نداشته باشد هرکس به صورت بخشی عمل خواهد کرد لذا استدعا داریم از امروز کار بخشی را کنار بگذارید.
علوی مقدم اظهار داشت: با همراهی و مشارکت مردم می توان امور را مدیریت و از اقدامات بخشی و غیرموثر جلوگیری کرد.
وی گفت: با تدبیر استاندار خراسان جنوبی کارگروه محرومیت زدایی در استان تشکیل شد لذا از تک تک بخش ها انتظار می رود از تک روی و هزینه های بخشی خودداری کرده تا دست در دست هم قدم موثری در محرومیت زدایی برداریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: تجربه نشان داد حرکت های بخشی و فرعی امروز پاسخگو نیست و انتظار داریم اقدامات هماهنگ تر از گذشته باشد.
وی گفت: برای محرومیت زدایی به اندازه کافی مطالعات، آمار، طرح و برنامه وجود دارد لذا برای رفع محرومیت به اقدام عملی و جهادی نیاز داریم.
علوی مقدم افزود: باید سیاست گذاری درستی در رفع محرومیت با توجه به نیازهای واقعی، پتانسیل های منطقه و مشارکت افراد در هر منطقه با شناسایی اولویت ها داشته باشیم.
وی گفت: دستگاه های حاکمیتی، بسیج و مردم باید در کنار هم این موضوع را مدنظر قرار داده و براساس آن برای رفع محرومیت ها اقدام کنند.
معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مرحله دوم انجام برنامه ریزی درست در خصوص طرح های مطالعاتی است که در این زمینه برای توانمندسازی هر منطقه و اثربخشی اقدامات می توان از ظرفیت های محلی استفاده کرد.
وی افزود: بدون شک نام بسیج، اردوهای جهادی و تلاش همه با یکدیگر کمک خواهد کرد قدم های واقعی در راستای محرومیت زدایی برداریم.
علوی مقدم گفت: بسیج سازندگی مانند سایر عرصه های بسیج به عنوان یک نهاد برخاسته از نظام مقدس جمهوری اسلامی چه در زمان جنگ و چه بعد از آن تلاش های فراوانی کرده است.
وی بیان کرد: تلاش و جدیت بسیج امروز بر هیچکس پوشیده نیست چراکه هر جا نیاز به تلاش و جدیت، ایثار، گذشت و فداکاری باشد نام بسیج می درخشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر امروز تلاش و جدیت در همه عرصه های مختلف وجود دارد به دلیل پایه گذاری بسیار خوبی است که در عرصه بسیج اتفاق افتاده است.
وی گفت: هر بخشی حتی یک ریال برای مطالعه هزینه کند از نظر من اشکال شرعی دارد چون اطلاعات لازم موجود است و به دستگاه های مربوط این موضوع را ابلاغ کرده ایم.
علوی مقدم با بیان اینکه نیازهای مردم از زبان خودشان قابل شناسایی و احساس است اظهار داشت: چه خوب است همان پولی که برای تهیه مطالعه قرار است هزینه شود را با مشورت اعضای گروه های جهادی و بسیج در کنار دولت برای انجام پروژه ها استفاده کرد.
عملیات اجرایی ۷۵۰ طرح عمرانی محرومیت زدا و زودبازده خراسان جنوبی امروز همزمان با ۴۰ هزار طرح دیگر در سراسر کشور از سوی سازمان بسیج سازندگی آغاز شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله