معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:
✅ بهره مندی ۸۹ درصد متقاضیان از بیمه بیکاری
?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: حدود ۸۹ درصد متقاضیان از بیمه بیکاری برخوردار شدند.
عابدی با بیان این مطلب در تشریح برنامه های حمایتی دولت برای کارگاه های آسیب دیده از کرونا خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای اسفند ماه سامانه بیمه بیکاری را به منظور ایجاد وحدت رویه بین استان‌ها راه اندازی کرد.
?وی ادامه داد: تعداد افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند ۶۰۶۵ نفر می باشد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی، بعد از بررسی مدارک ارائه شده ۵۳۷۸ نفر را واجد شرایط تشخیص داده اند.
?به گفته وی؛ سازمان برنامه و بودجه کشور، مبالغ مربوط به افرادی که در اسفندماه ثبت‌نام کرده‌اند را به حسابشان واریز کرده اما میزان و مبنای تعیین رقم مبالغ پرداخت شده تا کنون به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها اعلام نشده است.
?معاون استاندار تصریح نمود: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال دارای مجوز کسب و کار در ۱۴ رشته شغلی تعیین شده، صرفاً برای یکبار فرصت ثبت نام در سامانه کارا (بخش تسهیلات کرونا) را داشته اند.
?عابدی به پایان مهلت ثبت نام افراد در آخر خرداد ماه، تصریح نمود: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات که با نرخ سود ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت می شود، از ابتدای مهر ماه سال جاری به مدت۲۴ ماه تعیین شده است.
?وی سهم استان خراسان جنوبی را از این تسهیلات، مبلغ ۲۶۸ میلیارد تومان عنوان کرد.
?به گفته وی؛ ده مؤسسه و بانک عامل شامل ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، انصار، اقتصاد نوین، شهر و مؤسسه ملل در زمینه پرداخت این تسهیلات در سطح استان همکاری لازم را دارند.

?معاون استاندار درخصوص نحوه گردش کار در روند پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحدهای آسیب دیده گفت: روال کار به این شکل است که بعد از ثبت درخواست تسهیلات توسط فرد متقاضی، پیامک ثبت درخواست به متقاضیان ارسال می شود، سپس در ادامه کار ثبت اطلاعات متقاضی در سامانه، بررسی مجوز ثبت نام در سامانه، ارسال به دستگاه بخشی و بررسی اولیه و ارسال به بانک عامل صورت می گیرد و در نهایت تسهیلات لازم پرداخت می شود.
عابدی عابدی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، به واحدهای کسب و کاری که مشغول فعالیت باشند مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت شده است.
?وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده به واحدهای کسب و کاری که بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعطیل شده اند و در حال حاضر دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی می باشند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان می باشد.
?به گفته وی؛ میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان نیز مبلغ ۶ میلیون تومان است.
?معاون استاندار با اشاره به این که حدود ۱۵۰۰ نفر متقاضی در سامانه دریافت تسهیلات ثبت نام نموده اند، خاطرنشان کرد: به محض ابلاغ شیوه نامه، هماهنگی لازم بین تمام دستگاه های مرتبط و جامعه هدف برای همراهی واحدهای صنعتی و پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.
?عابدی در ادامه از روند پرداخت وام یک میلیون تومانی شرایط کرونا به متقاضیان نیز گفت: شروع طرح پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران از ۲۷ فروردین ماه امسال شروع شده و تا پایان وقت اداری ۲۲ خرداد ماه ادامه داشته است.
?وی تصریح نمود: واجدین شرایط یارانه بگیر که شماره ملی سرپرست خانوار را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال نموده بودند، از مبلغ یک میلیون تومان وام بهره مند شده اند.
معاون استاندار اظهار داشت: تاکنون مبلغ تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب ۱۹۱ هزار و ۲۴۲ خانوار ساکن در استان واریز شده است.
?عابدی با تأکید بر این که نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد است، افزود: مدت زمان تعیین شده برای پرداخت این وام ۳۰ ماه تعیین شده است.
?وی گفت: مبلغ اقساط ۳۵ هزار تومان در هر ماه می باشد و اولین قسط وام نیز از تیر ماه از حساب سرپرست خانوار کسر می شود.