#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: به تأسی از نگاه رییس جمهور، همه استان را یکپارچه می‌بینیم و در توزیع اعتبارات و امکانات، عادلانه اقدام می‌کنیم.

، جواد قناعت روز جمعه در جمع نمازگزاران بشرویه با تاکید بر نگاه عادلانه آیت الله رییسی به کل کشور افزود: رییس جمهور کل کشور را به‌صورت یکپارچه می‌بیند و نگاه ویژه‌ای هم به مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی دارد که ما هم به تاسی از این نگاه درست در استان عمل می‌کنیم.

وی گفت: وظیفه همه ما که الان در مسند قرار گرفته‌ایم و مسئول هستیم، کار کردن برای مردم است و همه ما مکلفیم به سؤالات مردم پاسخ بدهیم و مطالبات آنان را به نتیجه برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مطالبه مردم مبنی بر سفر استاندار به شهرستان بشرویه اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سفر رسمی به شهرستان بشرویه انجام خواهد شد اما مهمتر از آن سفر، انجام کارهایی است که انتفاع مردم را به همراه دارد.

وی گفت: هدف از انجام هر سفر شهرستانی، رسیدگی به مسایل و مشکلات هر منطقه با هدف رفع آنهاست.

قناعت به برخی مشکلات مطرح شده در این سفر اشاره کرد و افزود: مسایلی همچون بهره‌برداری معدن نمک، تامین تجهیزاتی مثل سی تی اسکن، افزایش تخت‌های دیالیز و وضعیت مسکن در این سفر مطالبه شد که پیگیری تمامی این موارد به حوزه‌های متولی تکلیف خواهد شد.

وی مطالبات مردمی در بشرویه را به‌حق خواند و خاطرنشان کرد: اگر بشرویه همچون دیگر مناطق با مشکلاتی مواجه است و کمبودهایی دارد، به جهت کم‌کاری‌هایی است که در گذشته صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاه لیبرالی حاکم بر کشور، با روی کار آمدن دولت سیزدهم تغییر کرده و فعلا فضا، فضای کار و خدمت است.

وی با اشاره به میزان مشارکت مردم بشرویه در انتخابات و آرایی که داده‌اند، افزود: این حجم از آرا و نتیجه آن نشان می‌دهد شما در سمت و سوی نظام و انقلاب اسلامی و ولایت هستید.

قناعت به برنامه بازدید خود از چند پروژه بدو ورود به بشرویه اشاره و اظهار داشت: در این سفر از راهدارخانه ارسک بازدید شد و با اعتباری که به این پروژه تزریق می‌شود، ساختمان تکمیل شده و محوطه‌سازی صورت می‌گیرد و راهدارخانه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برای بیمارستان در حال احداث هم با توجه به چاره‌اندیشی‌های صورت گرفته، کمک می‌کنیم روند اجرای کار تکمیل ساختمان و تامین تجهیزات و نیروی انسانی تسریع شود و این مجموعه درمانی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت بازنگری طرح تفصیلی شهر بشرویه تاکید کرد و گفت: این موضوع با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با جدیت دنبال خواهد شد.

وی بیان کرد: برای بازنگری طرح تفصیلی بشرویه اعتباری در نظر گرفته می‌شود.

قناعت از دوبانده‌سازی محور بشرویه تا سه راهی بشرویه به عنوان یکی از دغدغه‌های به‌حق مردم یاد کرد و افزود: برای رفع این دغدغه، دیگران وعده دادند و کاری نکردند اما ما که قول نداده بودیم، امروز برای رفع آن اقدام کردیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: قطعه اول پروژه دوبانده‌سازی محور بشرویه تا سه راهی بشرویه به طول ۹ کیلومتر در این سفر کلنگ‌زنی شد و برای دوبانده‌سازی ۳۳ کیلومتر باقیمانده در این محور نیز پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد تا کار با سرعت انجام شود.

وی در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، به تشریح حدیثی از رئیس مذهب تشیع پرداخت که “هرکس بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است”.

قناعت با اشاره به ضرورت لزوم وجود امام در همه دوران‌ها برای هدایت انسان گفت: امام معصوم اکنون هم حاکم بر جهان است و این وظیفه ماست که او را بشناسیم و از او تبعیت کنیم.

وی ادامه داد: تنها راه برای اینکه امام زمان (عج) را بشناسیم، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و مقام معظم رهبری است و این وظیفه مسئولان است که برای جلب رضایت مردم و خروج از شرمندگی، به کلیدواژه‌ها و خواسته‌های رهبری جامه عمل بپوشانند.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر غیررسمی وارد بشرویه شد و از چند طرح عمرانی و نیمه‌تمام این شهرستان بازدید کرد.

همچنین عملیات اجرایی ساخت قطعه اول باند دوم محور بشرویه – سه راهی بشرویه با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد و قناعت ضمن شرکت در نماز جمعه بشرویه با شماری از مردم به‌صورت چهره به چهره دیدار کرد.