#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

در محفل ادبی نسیم انقلاب و آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر رستاخیز شن ها، شاعران برگزیده این جشنواره، معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر رستاخیز شن ها ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به میزبانی طبس برگزار شد.

محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم با بیان این که جشنواره با هدف گرامیداشت ابعاد معنوی و فرهنگی واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس برگزار شد، ادامه داد: شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، معرفی ابعاد حادثه و تشابهش با واقعه ابابیل، معرفی شهدای این رویداد و نگاهی به امداد‌های غیبی در عرصه انقلاب اسلامی و استکبارستیزی از موضوعات این جشنواره بود.

وی به ارسال ۲۵۴ اثر از ۱۱۰ شاعر از سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تاثیرات امور هنری خصوصا شعر در جامعه، انتظار است شاعران استان فعال تر از همیشه، نسبت به انجام رسالت اصلی خود و تولید آثار با موضوعات استکبار ستیزی، مقاومت، ایثار و شهادت اقدام کنند.

عصاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس نیز با بیان این که اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و در سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس از پوستر این جشنواره رونمایی و فراخوان آن در سطح کشور منتشر شد، اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی رستاخیز شن ها، مهرماه تعیین شد و خوشبختانه شاهد حضور گسترده شاعران در این جشنواره بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش شیوع ویروس کرونا و در جهت حفظ سلامتی شهروندان، تصمیم بر این شد تا مراسم اختتامیه بدون حضور برگزیدگان و به صورت محدود برگزار شود.

 

حجت الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه شهرستان طبس نیز عنوان کرد: یکی از خیرات انقلاب ترویج فرهنگ دینی اسلامی و ادبی کهن ایران بود و بالاترین شخصیت های اسلام و نظام در عرصه ادب و ادبیات خود را ملزم دانستند تا شعر شعرا را مطالعه و تحلیل کنند.

به گفته وی شعر سخنان حکیمانه ای را می تواند ابراز کند که کتاب ها و سخنرانی ها نمی توانند همانند شعر این کار را انجام دهند.

گفتنی است در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر رستاخیز شن ها، طبق نظر هیئت داوران علی سلیمانی از همدان رتبه اول ( لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال هدیه نقدی) , قاسم بای از استان گلستان رتبه دوم ( لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال هدیه نقدی) و مجتبی خرسندی از قم رتبه سوم ( لوح تقدیر و مبلغ ۱۳ میلیون ریال هدیه نقدی) را کسب کرد.

همچنین محسن استوار از یزد، محسن کلهر از همدان، روح الله فریدونی از خراسان جنوبی، محسن کاویانی از قم، غلامرضا ابراهیمی از بوشهر و خانم افسانه نوری از یزد به عنوان شایسته تقدیر ( لوح تقدیر و مبلغ ده میلیون ریال) معرفی شدند.

شایان ذکر است همزمان با مراسم اختتامیه، محفل ادبی «نسیم انقلاب» نیز با شعرخوانی سید عنایت الله قریشی، حمیدرضا نظری، عباسعلی قادری، سید مرتضی ارغوانی و خانم زهتاب از شاعران شهرستان طبس برگزار شد و در پایان از حمیدرضا نظری و مسلم یوسفی و خانم فهیمه السادات قیصری، برگزیدگان نهمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی، نیز با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی، تقدیر بعمل آمد.