معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: بیکاری، ناامیدی از آینده شغلی به‌رغم ادامه تحصیل، تجرد و بالا رفتن سن ازدواج از جمله مشکلات جوانان است که رفع آن نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا  افزود: مشکلات در حوزه تامین مسکن با توجه به تورم و ارزش افزوده املاک در یک تا دو ساله اخیر، ترویج نکردن ازدواج به  موقع و از هم پاشیدن کانون گرم خانوادگی از مهمترین مشکلات جوانان جامعه امروزی است.

وی ادامه داد: امروز نمی‌توان ازدواج سفید بین جوانان را نفع کرد زیرا وجود دارد و دلیل اصلی آن عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی اظهار داشت: آمار واقعی از ازدواج سفید وجود ندارد چرا که از نظر مقررات شرعی و قانونی و عرف اجتماعی زشت و ناپسند است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: دو نفری هم که این روش را برمی‌گزینند مخفی کاری دارند پس نمی‌توان آمار ارایه کرد و آنچه از برخی مراجع مختلف ذکر می‌شود بر مبنای فرضیات و حدسیات است.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از این امر باید دستگاه‌های مختلف در بخش‌های مختلف پای کار باشند و احساس مسوولیت کنند تا مشکلاتی که امروزه پیش پای جوانان در تشکیل زندگی مشترک و ازدواج شرعی وجود دارد برداشته شود.

وی افزود: در خصوص اقدامات دستگاه‌های مسوول در حوزه جوانان نمی‌گویم تلاش نشده ولی بیشتر با توجه به سیاست‌زدگی متولیان امر، متاسفانه در این سال‌ها مسایل و مشکلات جوانان قربانی بازی‌های سیاسی شده است.

حجت الاسلام وحدانی نیا تصریح کرد: اقدامات مسوولان در حوزه جوانان مطلوب نبوده زیرا اگر کافی بود امروز شاهد مشکلات موجود در حوزه جوانان نبودیم.

وی بیان کرد: برخی از مسایل و مشکلات جوانان به طبیعت دوره جوانی برمی‌گردد برخی را هم وضعیت فعلی و تاریخ معاصر ما دامن زده است.

وی یادآور شد: حتما خانواده‌ها و متولیان امر جوانان توجه دارند که خصوصیتی که در جوانان وجود دارد نیک و پسندیده است به شرطی  که آن را درست بشناسیم و هدایت کنیم و اگر این هدایت درست انجام نگیرد، مشکل‌ساز خواهد بود.

وحدانی نیا گفت: با توجه به نگاه مادی دنیای غرب و رشد و پیشرفت در تکنولوژی و کم‌کاری مسوولان و متولیان امر جوانان جوان ما امروز احساس می‌کند که بهترین الگوها را می‌توان در تمدن و فرهنگ غرب پیدا کرد و این نگاه موجب بروز مشکلات فراوان برای جوانان ما شده بویژه که در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و امروزه مهار مرزهای فکری و اخلاقی بسیار مشکل شده ولی به هر حال همه ما شرعا مکلفیم جلوی فساد و انحراف جوانان را بگیریم.

وی اظهار داشت: امروزه دشمن دقیق و حساب شده، با تمرکز و با هزینه‌های فراوان و برنامه‌های بسیار علمی و دقیق فکر و روح جوانان ما را هدف قرار داده و علاوه بر این که امروزه جوان ما در معرض برخی عوامل درونی و نفسانی قرار دارند در معرض هجوم تمدن غربی و ظواهر فریبنده غرب هم قرار گرفته‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی جوان امروزی موضوع انتخاب همسر مناسب و ازدواج است.