دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در پی مسائل پیش آمده در خصوص منطقه گردشگری چهارده بیرجند و ممانعت از ورود مردم به این منطقه، از این روستا بازدید میدانی انجام داد.

سید حسین مقدس، امروز دوشنبه ۹ تیر در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری چهارده بیرجند در پی اعتراض‌های مردمی، اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و حقوق روستاهایی که در بالا دست این تفرجگاه هستند، بازدیدی از منطقه گردشگری چهارده صورت گرفت.

وی تصریح کرد: حل این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد و پس از بررسی میدانی صورت گرفته در دادستانی، در خصوص بازگشایی آن و یا هر نوع تصمیم دیگر اظهار نظر می‌شود.

مجموعه آبشارهای چهارده بیرجند از ۸۰ آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده که در مسیر کوهنوردی قله باقران قرار گرفته‌اند و از جمله آبشارهای زیبای خراسان جنوبی بشمار می‌رود. این مجموعه آبشارها منظره بسیار زیبایی را بوجود آورده و در کنار روستایی به همین نام واقع شده‌اند. این روستا به ویژه در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران بسیاری است.

در این روستا بخشی از زمین‌ها به بخش خصوصی واگذار شده تا فضای تفریحی و اقامتی در آن ساخته شود، اما چند روزی است که در ورودی این روستا و آبشار، درب بزرگی نصب شده و بنری که روی آن نوشته شده: “منطقه اختصاصی، لطفاً وارد نشوید”.

حال مسئولان استان در پی اعتراض‌های مردمی به این مسئله ورود پیدا کردند تا تصمیم‌های مقتضی اخذ شود.