#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۶۶ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۱ ۲ خانواده دیگر داغدار کروناآزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۵۶ بیمار جدید شامل ۱۴ بستری و ۴۲ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۲ مورد از بیرجند، ۱۱ مورد از قاین، ۴ مورد از سرایان، ۳ مورد از خوسف، ۲ مورد از فردوس، ۲ مورد از بشرویه، ۱ مورد از طبس، ۱ مورد از زیرکوه، ۱ مورد از سربیشه و ۱ مورد از درمیان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۲۰ نفر کرونا مثبتند.

دکتر مهدی زاده گفت:از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۴۸ بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۸ بیمار شامل ۲۱ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

دکتر مهدی زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۹ هزار و ۳۲۸ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی افزود: تا روز گذشته ۵۵ هزار و ۴۲۶ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۳۱۴ بیمار شد.