مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از خلع ید ۱۴.۵ هکتار از اراضی ملی در استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 علیرضا نصرآبادی، امروز ۱۰ تیر، در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار و اطلاعات تخلفات بررسی شده در سه ماهه نخست امسال در حوزه یگان حفاظت منابع طبیعی استان، اظهارکرد: طی سه ماهه نخستسال جاری ۳۱۲ فقره پرونده در یگان حفاظت منابع طبیعی استان تشکیل شده است.

  وی با اشاره به کاهش ۶۵.۵ درصد پرونده‌های خلع ید در استان، بیان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری یگان حفاظت منابع طبیعی استان موفق به خلع ید ۱۴.۵ هکتار از عرصه‌های منابع ملی در استان در قالب ۱۰ پرونده از ید متصرفان به این عرصه‌ها شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۱۵۱ فقره پرونده تخلف در راستای چرای بی رویه دام در مناطق قرق شده استان تشکیل که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

نصرآبادی با اشاره به تخلف ماده ۵۵ در زمینه تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی استان، بیان کرد: ۵۲ فقره پرونده در مساحت بیش از ۷۲ هکتار تشکیل شده است.

  وی افزود: تخلفات در زمینه تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است.

  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت ۱۶۶.۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در قالب ۵۸ پرونده رفع تصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۴ درصد افزایش داشته است.

نصرآبادی با بیان اینکه در سه ماهه امسال شش فقره پرونده قطع درختان جنگلی در قالب ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری تشکیل شد، گفت: ۲۶ فقره پرونده در زمینه بوته کنی طی این مدت تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت در مجموع سه فقره حریق در عرصه‌های ملی استان به وقوع پیوسته که ۱.۸۸ هکتار از عرصه‌های جنگلی را دربرگرفته است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله