#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: با رویکرد جوانگرایی دولت سیزدهم و تاکیدات رییس جمهور در بهره‌برداری از ظرفیت جوانان در تمامی شئونات و حوزه‌ها، بیش از گذشته این مظهر توان و انرژی در مرکز توجه و در نتیجه منشأ اثر خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در پیامی به مناسبت سالروز ولادت حضرت ‌علی اکبر (ع) و روز جوان با این کلام مقام معظم رهبری که “جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است. اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه‌اند. اگر حرکت سازندگی یا حرکت فرهنگی باشد، باز جوانان جلوتر از دیگرانند و دست آنها کارآمدتر از دست دیگران است” افزود: جوانی دوره‌ای شکوهمند، پراوج و بی‌بازگشت از زندگی است.

وی اظهار داشت: مقطعی که با خصلت‌های امیدواری، جستجوگری، حق‌طلبی، عاطفه‌مندی و خوداتکایی پیوند خورده و به فرمایش مولای متقیان امام علی (ع)؛ “دل جوان مانند زمینی خالی و مستعد است که هر بذری در آن افشانده شود، می‌پذیرد”، لذا استفاده بهینه از شکوفایی و بالندگی این فرصت، جز ترقی، پویایی و حرکت برای جامعه به همراه نخواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جوان ایرانی با الگو گرفتن از سیره اهل بیت (علیهم السلام) و با تأسی از فرهنگ والای ایرانی و اسلامی، همت خود را با تعهد، اخلاص، تلاش، تخصص، شور و شعور اسلامی درآمیخته و در همه ادوار تاریخ پرافتخار میهن، از همان دورانی که پیروزی شکوهمند ‌انقلاب اسلامی رقم خورد تا هنگامه دوران دفاع مقدس که با سربلندی ایرانیان در یک جدال همه‌جانبه غیرعادلانه به فرجام رسید و نیز در این روزهای جنگ نرم و جهاد تبیین، همواره حماسه‌ساز بوده و خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدون تردید با رویکرد جوانگرایی دولت سیزدهم و تاکیدات شخص آیت الله رئیسی ریاست محترم‌ جمهوری اسلامی ایران در بهره‌برداری از ظرفیت جوانان در تمامی شئونات و حوزه‌ها، بیش از گذشته این مظهر توان و انرژی در مرکز توجه و در نتیجه منشأ اثر خواهد بود.

اینجانب سالروز میلاد جوان رشید، نجیب و بافضیلت عرصه کربلا حضرت علی اکبر (علیه السلام) که به‌درستی در تقویم مناسبت‌های ملی روز جوان نام گرفته را به تمامی جوانان عزیز ایران اسلامی به‌ویژه در استان خراسان جنوبی تهنیت و شادباش عرض می‌نمایم و امیدوارم جوانان این مرز و بوم، فرصت جوانی خود را مغتنم شمرده و به عنوان اصلی‌ترین ظرفیت و پیشران توسعه، با عزم و اراده راسخ و پولادین و ‌با عنایت به توانمندی‌هایی که تاکنون به اثبات رسانده‌اند، در مسیر توسعه و پیشرفت همه‌جانبه خراسان جنوبی گام‌های بلند و موثری بردارند.