مهندس هاشم ولی‌پور مطلق، امروز( ۲۷ آذرماه)، در اولین جشنواره استانی گل نرگس اظهار کرد: زحمات زیادی برای برگزاری این جشنواره بر دوش فرمانداری شهرستان خوسف گذاشته شد.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی و مردم شریف خوسف در برگزاری این جشنواره کمک بسزایی کردند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: امیدواریم برگزاری جشنواره موجبات خیر و برکت برای استان و کشاورزان استان باشد.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه برگزاری این جشنواره دلایل متعددی دارد، تصریح کرد: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که گفت وگوهای زیادی در سطح ملی برای گل نرگس وجود دارد.

وی ادامه داد: شاید در سطح ملی آن چنان که باید گل نرگس خراسان‌جنوبی و شهرستان خوسف شناخته شده نیست.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بسیاری از متولیان امر پتانسیل‌های استان از جمله نرگس خوسف را نمی‌شناسند.

ولی‌پور مطلق اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ما معرفی استان و پتانسیل‌های آن به ویژه در بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: برای معرفی پتانسیل‌های استان ابتدا باید خود به این باور برسیم که پتانسیل‌های خاصی برای جلب نظر سرمایه‌گذاران، مسئولان و افزایش مشارکت مردم در توسعه استان دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: گل نرگس پتانسیلی دارد که چندان به چشم نمی‌آید و باید به معرفی و جلب نظر سرمایه‌گذاران نسبت به آن پرداخت.

ولی‌پور مطلق بیان کرد: باید ببینیم انواع نرگس استان به ویژه نرگس شهرستان خوسف در مقایسه با انواع مختلف گل نرگس در کشور در چه جایگاهی قرار دارد.

وی اظهار کرد: سالانه ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار شاخه در استان گل نرگس برداشت می‌شود که از این میزان ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه مربوط به شهرستان خوسف است.

وی یادآور شد: پرداختن به مباحث فنی در محصول گل نرگس، مباحث مرتبط با دانش فنی و توجیه کشاورزی این محصول در سطح استان مباحثی است که در این جشنواره امیدواریم فراهم شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله