با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی ،فرماندار شهرستان درمیان و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی ۲ سازه آبخیزداری در شهرستان درمیان افتتاح شد.

 ابراهیم کیانی  در حاشیه افتتاح اولین سازه در حوزه فیزیک نوزاد (مسک) اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در سال جاری آغاز شد که با تخصیص اعتبارات به موقع در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان افزود: این بند خاکی به حجم ۱۹ هزار و ۲۰۰ متر مکعب همراه سرریز ملاتی به حجم ۴۳۶ متر مکعب در حوزه فیزیک نوزاد (مسک) اجرا شده است که ۲ آبادی را با جمعیت ۵۳۰ نفر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در افتتاح پروژه‌ای دیگر از سازه‌های آبخیزداری در همین حوزه (زارگز) گفت: بند خاکی زارگز با حجم خاکریزی ۱۳ میلیون و ۴۵۵ متر مربع و عملیات سنگ و ملاتی به حجم ۲۱۵ متر مکعب و عملیات سنگ و ملاتی به حجم ۲۱۵ متر مربع با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان با اشاره به اینکه این سازه یک آبادی با جمعیت ۹۴ نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد اضافه کرد: این پروژه نیز از طرح‌های سال جاری این اداره بود که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه آبرسانی به روستاهای ماه بانو و قاسم‌آباد در شهرستان درمیان

همچنین با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان درمیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مدیران، پروژه آبرسانی به روستاهای ماه بانو و قاسم‌آباد با اعتبار هزینه شده ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا طالبی در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به توطئه دشمن در اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی بخصوص در فضای مجازی گفت: به لطف خدا و هوشیاری مردم، دشمنان انقلاب مثل همیشه ناکام ماندند، اما همواره باید مراقب باشیم تا این امت واحده دچار اختلاف نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: با وجود اختلاف طبقاتی در دوره پهلوی فقط عده معدودی از اشراف از امکانات و ثروت های کشور بهره‌مند بودند.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی این شکاف عظیم طبقاتی از هم پاشید و نگاه عدالت محور انقلاب اسلامی حاکم شد و امروزه این قبیل نقاط مرزی از امکاناتی مانند آب شرب ، برق ،گاز و تلفن بهره‌مند هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور