استاندار خراسان جنوبی گفت: مادران و همسران شهدا اسوه‌های، صبر، فداکاری و پاکدامنی هستند و امنیت امروز کشور مرهون جامعه ایثارگران است.

، جواد قناعت در پیامی به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که “بازماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه، مادر و پدر و همسر و فرزندان شهیدان، در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالی‌ قدر قرار دارند”.

وی افزود: ۱۶ دی ماه مصادف با ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌ البنین سلام الله علیها است، روزی که به نیکی در تقویم مناسبت‌های ملی و مذهبی ما به عنوان “روز تکریم مادران و همسران شهدا” نامگذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) بانویی ایثارگر بود که اگرچه در دشت کربلا حضور نداشت اما عطر ایمان، نگاه ولایتمدارانه، تفکر حسینی و شجاعت ایثارگری یک مسلمان معتقد را قطره قطره به کام فرزندانش نشاند و آنها را چنان در آغوش خود تربیت نمود که شهامت‌ها و رشادت‌هایشان در دشت تفتیده کربلا، هیچ گاه از تاریخ اسلام و جهان پاک نخواهد شد.

وی در این پیام نوشت: حضرت ام البنین سلام الله علیها، مصداق عینی مادران صبور و فداکاری است که با تربیت فرزندانی رشید، غیرتمند، ولایی و دلباخته مکتب محمدی، پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم، سلطه‌گری و سلطه‌پذیری هستند.

قناعت افزود: مادران و همسران گرانقدری که اگرچه در خاکریزهای دفاع از کیان اسلام در برابر یزیدیان زمان حضور نداشتند اما با الهام از رفتار شایسته حضرت زهرا (س) و حضرت ام‌البنین (س)، هستی خود را بر سر دفاع از ولایت و اسلام به درگاه حق ارزانی داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها و بزرگداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، با اذعان به اینکه آرامش، صلح و امنیت امروزمان را مرهون دستان پاک و احساسات ناب مادران و همسران شهدا و جامعه ایثارگران هستیم، تجلیل از خانواده معظم شهدا به‌ویژه مادران بزرگوار و همسران گرانقدر آنان را تداوم‌بخش حیات طیبه‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانم. امید که عاقبت این اسوه‌های عفت و پاکدامنی در سایه عنایات حضرت پروردگار، ختم به خیر شود.

همچنین به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) مراسم بزرگداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا دیروز (پنجشنبه) با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران در هیات کهف الشهدا بیرجند برگزار شد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور