#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات خانوادگی، بی توجهی‌ها و خشونت‌های عاطفی ریشه در تلفن همراه هوشمند و فضای مجازی دارد.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا  اظهار داشت: سند ملی کنترل و کاهش خلاف یک مهندسی فرهنگی است که به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است و هر دستگاه باید یک پیوست فرهنگی بر اجرای برنامه‌های خودش داشته باشد.

وی افزود : فرهنگ‌سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و از روحانیت و حوزه‌های علمیه گرفته تا دستگاه‌هایی که متولی این موضوع هستند باید در بحث فرهنگ‌سازی اقدامات موثری انجام دهند.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه دشمن برای از هم پاشیدن کانون خانواده در کشور نقشه‌های شومی کشیده است، افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از ابزارهایی هستند که دشمن با استفاده از آنان تلاش می‌کند و متاسفانه هنوز برای نسل و خانواده‌های ما فرهنگ مشاوره جا نیافتاده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: یک فرمان عدل داریم که  می گوید در هر کاری به متخصص آن رجوع کنید اما در حال حاضر نسبت به موضوعات مختلف احساسی رفتار می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ پرونده‌ای با رنگ و روی قضایی به دادگاه خانواده ورود پیدا نمی‌کند مگر اینکه در زمینه از هم پاشیدن کانون خانواده باشد و اسلام می‌گوید اگر مرد مسئولیت پذیر باشد زن هم مسئولیت پذیر می‌شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا در خصوص سامانه «تصمیم» عنوان کرد: قبل از طلاق و دادگاه زوجین را جهت دریافت مشاوره به سامانه «تصمیم» ارجاع می دهیم و مشاوره به صورت حضوری اجرا می شود و آموزش و مشاوره از مهم ترین موضوعات در جهت حفظ کانون خانواده ها است.