?استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از مرز میرجاوه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از اهداف سفر به سیستان و بلوچستان، توسعه صادرات محصولات خراسان جنوبی است.
محمدصادق معتمدیان افزود: در این سفر توفیق داشتیم به همراه استاندار محترم سیستان و بلوچستان و تعدادی از معاونین و مدیران خراسان جنوبی، از مرزهای سیستان و بلوچستان بازدید کنیم.
?نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در خراسان جنوبی صرفاً با افغانستان مرز مشترک داریم و اگرچه در سنوات گذشته صادرات محصولات استان به پاکستان انجام شده، اما به دنبال راههایی برای گسترش صادرات به پاکستان هستیم.
?وی افزود: در ۸ ماهه سال جاری، ۲/۵ میلیون دلار صادرات از طریق مرز میرجاوه به پاکستان صورت گرفته و با توجه به نیاز پاکستان و همکاری میان دو استان، می توان صادرات را توسعه بخشید، چرا که خراسان جنوبی پس از سیستان و بلوچستان، دومین استان نزدیک به مرز میرجاوه است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
?معتمدیان تصریح کرد: با توجه به اتصال ریلی شهرستان طبس، از این ظرفیت نیز می توان برای توسعه حمل و نقل کالا استفاده کرد.
?استاندار سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان، هندوستان و چین سه کشوری هستند که ۳۷ درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اند و بستر مناسبی برای توسعه صادرات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.
?احمدعلی موهبتی افزود: باید برای توسعه صادرات، بستر همکاری با سایر استان‌ها را فراهم کنیم و از ظرفیت مرز، نهایت استفاده را ببریم و بازدید استاندار محترم خراسان جنوبی از مرزهای سیستان و بلوچستان در همین راستاست.
?وی ادامه داد: یکی از دلایلی که توسعه شرق کشور محقق نشده، عدم هماهنگی استان‌های واقع در محور توسعه شرق است و این تعاملات در شتاب فزاینده توسعه محور شرق موثر خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: احداث راه آهن چابهار – زاهدان – بیرجند، توسعه محور شرق را شتاب مضاعفی خواهد بخشید.