#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در یک ماه گذشته برای ۸۲ هزار و ۱۲۶ مسافر در پایانه‌های مسافری استان استعلام ابتلا به کرونا انجام شده است.

اسدالله جلال زاده روز پنجشنبه افزود: از این تعداد تست کرونا پنج نفر مثبت بود که از ارائه خدمات حمل و نقلی به آنان خودداری شد.

وی گفت: این اقدام با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا و تامین سلامت مسافران در شرکت‌های مسافربری استان انجام و در پی آن بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فراهم بودن امکان خرید بلیط اینترنتی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری در این استان خبر داد و گفت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت‌های حمل و نقل مسافری به خریداران بلیط از طریق اینترنت ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال با وجود شرایط کرونایی چهار هزار و ۴۷۱ تن کالا در استان خراسان جنوبی جابه‌جا و ۲۷۵ هزار برگ بارنامه صادر شده است.

جلال زاده به فعالیت ۶۸ شرکت حمل و نقل کالا با پنج هزار و ۶۲۳ دستگاه ناوگان باری و ۱۱ هزار راننده در بخش حمل و نقل استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده است.

وی افزود: فعالان عرصه حمل و نقل با تلاش شبانه‌روزی مدافعان چرخه اقتصاد هستند و در کنار مدافعان سلامت شبانه‌روزی حضور فعال دارند تا به واسطه حرکت چرخ‌های ناوگان حمل و نقل، مایحتاج ضروری مردم تامین و نیاز بهداشتی و حیاتی مراکز درمانی به سرعت فراهم شود.