مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر انتشار اخبار موثر، به موقع و به بهترین شکل انجام شود و همراه با شفافیت باشد، کمک بزرگی به توسعه همه‌جانبه استان است.

مرسل مالکی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: روابط عمومی‌ها پیشران هر دستگاهی هستند، و چرخ توسعه هر دستگاهی و استان به واسطه همین اطلاعات و اخباری است که جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی محل و وسیله‌ای است برای برقراری ارتباط دوطرفه بین مجموعه و مردم گفت: روابط عمومی‌های خراسان جنوبی جایگاه خوبی دارند و شرایط برای بهتر شدن هم وجود دارد.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: اخبار باید با شفافیت کامل و به بهترین نحو منتشر شود تا زمینه‌ساز معرفی خراسان جنوبی در سطح ملی و بین‌المللی با توجه به پیشینه و عقبه‌ آن باشد.

وی گفت: باید دغدغه، باور و اعتقاد داشته باشیم که مسوولیت اطلاع‌رسانی، حساس است به ویژه در خراسان جنوبی باید در همه حوزه‌های کاری و مدیریتی از جمله اطلاع‌رسانی دلسوزانه و دغدغه‌مند عمل کنیم.

مالکی افزود: در بازه زمانی کم چند بار مدیران روابط عمومی استانداری به عنوان دستگاه حاکم بر استان تغییر کردند و باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

وی عنوان کرد: در مدت کوتاه پس از پذیرش این مسوولیت، سعی کردیم ضمن برقراری ارتباط‌ با مجموعه روابط عمومی و رسانه‌ها اخبار استان به خوبی منعکس شود و در این مسیر نیاز به همراهی همه فعالان این حوزه داریم تا از نظرات، تجارب و ایده‌های آنان بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به فعالیت چهار ساله رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان جنوبی گفت: اینکه یک فرد غیربومی، دغدغه اطلاع‌رسانی و توسعه استان را دارد برای ما خیلی ارزشمند است.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید درخصوص رفع موانع و چالش‌های استان دغدغه‌مند باشیم اضافه کرد: باید مسیر توسعه خراسان جنوبی را در راستای برنامه‌های دولت و مدیریت عالی استان شتاب دهیم که این موضوع با تلاش و کار جهادی رسانه‌های استان تحقق خواهد یافت.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران ایرنا در پوشش برنامه‌ها و انجام تولیدات خبری گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی دولت و روابط عمومی استانداری جزو یک مجموعه محسوب می‌شوند و با تعامل و هم‌افزایی می‌توان در زمینه تولید و انتشار اخبار و گزارش‌های مهم از استان و معرفی خراسان جنوبی در سطح ملی اقدامات موثری را انجام داد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی نیز در این نشست با تشریح اقدامات و تحولات صورت گرفته در ایرنا طی سال‌های اخیر، تولیدمحوری، برنامه‌محوری و فرآیندمحوری را دستور کار خبرگزاری رسمی کشور عنوان کرد.

رسول محمدحسنی گفت: در حال حاضر سه حوزه کاری اصلی را دنبال می‌کنیم که شامل پرداختن به موضوعات انتخاباتی با رعایت اصل بی‌طرفی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد، مدیریت کرونا و اطلاع‌رسانی دستاوردها و اقدامات شاخص دولت در خراسان جنوبی است و آماده هرگونه همکاری با روابط عمومی استانداری هستیم.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی با همکاران این مجموعه نیز دیدار کرد و به آنان خداقوت گفت.