#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: خسارت‌های سیلاب در بارش‌های اخیر بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به حجم و شدت بارش‌های مشابه که سنوات گذشته در استان اتفاق افتاده، خسارت‌ها با کاهش ۳۱ درصدی همراه است.

علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی گسترده برای آگاهی‌بخشی هم‌استانی‌ها و آماده‌باش کامل نیروها، به لطف و عنایت خداوند هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشد و به‌رغم حجم ۱۰۰ میلیمتری بارش‌ها در یک بازه زمانی چند روزه، تخریب و خسارت به واحدهای مسکونی کاهش چشمگیری داشته است.

وی به حجم بارندگی‌های سنگین طی هفته گذشته در این استان اشاره کرد و به تشریح اقدامات، تمهیدات و تدابیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها در حوزه زیرساختی پرداخت.

جانشین استاندار در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان جنوبی گفت: در پی اعلام پیش‌بینی‌های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور، با دستور ویژه استاندار، ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی استان طی بازه زمانی اعلام شده به حالت آماده‌باش کامل درآمدند تا خدمات‌رسانی مطلوبی را به مردم ارائه کنند.

وی با اشاره به بازدید تیم‌های کارشناسی دستگاه‌های ذی مدخل از نقاط سیل‌خیز خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها علاوه بر برنامه‌ریزی برای تقویت سیل‌بندها و دیوارهای حفاظتی، بررسی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شهری و روستایی همچنین مستحدثات راه‌ها و محورهای مواصلاتی مورد تاکید قرار گرفت.

عباس‌زاده آمار بارش‌های روزهای گذشته به‌ویژه در مناطق جنوبی استان را بی‌سابقه خواند و ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های استان، در بخش‌های زیرساختی و زیربنایی از جمله راه‌ها و محورهای مواصلاتی، قنوات، مزارع، باغات همچنین شریان‌های حیاتی آب و برق شاهد بودیم که مجموع خسارت‌ها در همه بخش‌های زیرساختی همچنین زیر بخش کشاورزی به نسبت گذشته کمتر بوده است.

فعالیت سامانه بارشی از ابتدای هفته گذشته در سراسر استان خراسان جنوبی آغاز شد و تا روز جمعه (هفدهم دی) به‌صورت بارش باران و برف فعال بود که در برخی نقاط موجب جاری شدن روان‌آب و سیلاب شد اما خسارات مالی گسترده و جانی نداشت.