#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سه روش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعریف و تدوین شده است و در صورت اعلام وضعیت سفید از سوی ستاد مقابله با کرونا، مدارس طبق روال معمول بازگشایی می‌شود.

 محمدعلی واقعی روز دوشنبه در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن شهید ماژانی استانداری برگزار شد افزود: در صورت وضعیت سفید جشن بازگشایی مدارس به میزبانی یکی از شهرستان‌های خوسف، نهبندان، سرایان، زیرکوه و سربیشه با حضور استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

وی گفت: در صورت اعلام وضعیت زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا، از ۲ روش حضوری و مجازی استفاده می‌شود به این صورت که کلاس‌های درس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و با نصف جمعیت کلاس‌ها تشکیل می‌شود و فعالیت مدارس به دلیل افزایش تعداد کلاس‌ها به صورت زوج و فرد خواهد بود و همزمان نیز خدمات از طریق فضای مجازی ارایه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در صورت اعلام وضعیت قرمز ارایه خدمات و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی از طریق فضای مجازی است و در مناطق روستایی و عشایری محروم از اینترنت و فضای مجازی به صورت توزیع درسنامه و بسته‌های غیر برخط انجام می‌شود.

وی آموزش در خانه، فعالیت در مدرسه، تقویت آموزش مجازی و سواد رسانه‌ای را مهمترین سرفصل‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید برشمرد و با اشاره به تشکیل ستاد بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس از ابتدا یا نیمه شهریور ماه سال جاری برخوردار است.

واقعی عنوان کرد: مدت زمان تدریس در فضای مجازی برای هر کلاس در دوره ابتدایی ۳۰ دقیقه و برای متوسطه ۳۵ دقیقه خواهد بود.

وی افزود: تا قبل از این امکان صدور گواهینامه المثنی برای افرادی که گواهینامه‌هایشان به دلایل مختلف از قبیل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و سایر موارد مفقود شده یا از بین رفته بود، وجود نداشت و این افراد در ادامه تحصیل به ویژه در کشورهای دیگر به مشکل بر می‌خوردند لذا از امسال امکان گواهینامه المثنی برای این افراد فراهم شده است.

وی از اجرای طرح آجر به آجر در آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز خبر داد و گفت: در این طرح که یکی از بسته‌های طرح تحولی در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی است، کمک‌های خرد مردم اعم از فرهنگیان، دانش‌آموزان، بازاریان، کسبه و سایر اقشار مردم که قصد کمک به امر مقدس مدرسه‌سازی را داشته ولی تمکن مالی ندارند جمع‌آوری شده و به صورت هدفمند در زمینه مدرسه‌سازی هزینه می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آجر به آجر به عنوان زمینه‌ساز تکمیل پروژه‌های آموزشی یاد و بیان کرد: خیر بودن به ویژه در زمینه تعالی فکر و اندیشه نشانگر وسعت نگاه و شخصیت همه‌جانبه کسانی است که در این مسیر گام بر می‌دارند.

همچنین در این نشست از برنامه سال ۹۹ آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی منطبق با سند تحول بنیادین رونمایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در این برنامه سالانه اجرای ۱۹۱ برنامه با ۸۳۱ فعالیت منطبق با اهداف و ساحت‌های سند تحول بنیادین تدوین شده است.