#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستای کشور با مشارکت دولت و بسیج سازندگی و اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

سردار محمد زهرایی  در حاشیه بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی آبرسانی به هزار و ۲۰۰ روستا در سطح کشور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: البته این تعداد همه روستاهای کشور نیست و باید تا ۱۶ هزار روستا در بازه زمانی مشخص آبرسانی شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: مجموعه بسیج سازندگی در خراسان‌ جنوبی نیز با همکاری شرکت آب و فاضلاب توانسته این کار را جلو ببرد و در شهرستان‌های مختلف این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: در دولت سیزدهم که شعار مردمی و مردم‌نوازی دارد باید همه مردانه در کنار هم باشیم و هم‌افزایی کنیم.

سردار زهرایی گفت: یکی از تعاملاتی که بین مجلس شورای اسلامی با بسیج سازندگی در سال گذشته و امسال اتفاق افتاد مصوباتی خوبی بود که در راستای اعطای قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی و دسترسی‌ها و جاده‌های بین مزارع انجام می‌شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با همت و همکاری دولت، بخشی از این قیر رایگان در اختیار شرکت‌های مربوطه مورد تایید قرار گرفت و بسیج سازندگی با همکاری دستگاه‌های مربوطه در شهرستان‌ها و مناطق مختلف به این کار همت گماشت.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: امروز شاهد افتتاح آسفالت محور مواصلاتی سه‌قلعه به روستاهای همجوار از محل همین قیرهای رایگان هستیم و سال جاری نیز پنج درصد از اعتبارات قیر در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت که ۲ درصد نیز برای ارتش و سایر نهادها با نظارت بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: سعی می‌کنیم برای پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها، جاده‌های بین مزارع، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و گلزار شهدا در مسیرهای دسترسی و جاده‌های روستایی این کار را هدفمند و با برنامه‌ریزی صحیح و شناسایی دقیق انجام دهیم.

همزمان با هفته بسیج با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، پروژه آسفالت محور مواصلاتی سه‌قلعه سرایان به نمایندگی از پنج پروژه آسفالت در استان خراسان جنوبی با حجم عملیات ۸۶ هزار متر مربع و اعتبار ۹۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بازدید از گروه‌های جهادی فنی تخصصی مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)، افتتاح طرح راهبری شترمرغ در روستای محمدآباد پسکوه شهرستان قاینات و افتتاح قنات در آرین‌شهر از دیگر برنامه‌های سفر سردار زهرایی به خراسان جنوبی بود.