سومین جلد از کتاب “طبس شهری که بود ” نوشته استاد یعقوب دانشدوست با حضور مدیران و مشاوران پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در طبس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه ۹۷ جمعیت حاضر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس شاهد یکی از نادرترین رویدادهای فرهنگی این شهر بودند . دکتر یعقوب دانشدوست یکی از محققین و معماران بزرگ کشور سومین کتاب خویش را درباره معماری و شهر سازی طبس به علاقه مندان ارائه نمود .

پس از قرائت قرآن و سرورد جمهوری اسلامی حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی ضمن خیر مقدم به حضار گوشه ای از فعالیت های فرهنگی استاد را برشمرد. سپس مهدی طلائی مقدم  فرماندار شهرستان طبس خواستار آن شد که شهرداری ها و معماران در شهر سازی به نکات و تحقیقات استاد توجه نموده و در اجرای پروژه ها از این نظرات بهرمند شوند.

سید احمد محیط طباطبایی مشاور پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور به اهمیت تحقیقات و شخصیت علمی استاد یعقوب دانشدوست و همچنین کارهای برجسته این محقق و دانشمند اشاره کرد.

پس از اجرای موسیقی محمود امینی رئیس شورای اسلامی شهر طبس مطالبی را درباره تحقیقات و کتاب های استاد دانش دوست بیان کرد و ظرفیت ها و تیزبینی های استاد را در نگارش کتب و توجه به اهمیت مسایل اجتماعی عنوان نمود.

در پایان مراسم رونمایی از جلد سوم کتاب طبس شهری که بود با حضور استاد و مهمانان حاضر در مراسم صورت گرفت .

لازم به یادآوری است علاوه بر حضور مقامات شهرستان و علاقه مندان فرهنگی ، گلشنی مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران ،سید احمد محیط طباطبائی مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، موسوی مسئول حوزه ریاست پژوهشگاه و خانم عظیم پور مسئول حوزه انتشارات سازمان میراث فرهنگی کشور  و قلی پور سرپرست حوزه رسیدگی به شکایات و ارزیبابی عملکرد سازمان  در این جلسه حضور داشتند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله