معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز دولت در ایجاد عدالت خدمات رسانی قدم‌های بلندی برداشته و در مناطق دورافتاده و روستاها زیرساخت‌های بزرگی را ایجاد کرده است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان روز یکشنبه در همایش روز دهیاری در بیرجند افزود: اعتقاد دولت بر این است که خدمات باید به این گونه مناطق برود و انتظار داریم دهیاران سیاست‌های کلی دولت و نظام را مد نظر قرار داده و سرلوحه کاری آنها باشد.

وی گفت: انتظار ما از دهیاران به عنوان سفیران خدمت دولت و مدیران صف که در خط مقدم هستند، استفاده از فرصت‌ها برای اجرایی کردن مسائل راهبردی دولت است.

وی اظهار داشت: استاندار خراسان جنوبی در بحث توانمندسازی روستاها تلاش زیادی کرده و باید از این ظرفیت بیشترین استفاده شود، در اشتغال روستا و اقتصاد روستا زمینه‌های خوبی فراهم شده و دهیاران از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: باید ظرفیت‌ها در روستاها شناخته و به نوعی از توان هم افزایی دستگاه‌ها استفاده شود.

وی افزود: دهیاران در محل خدمت خود اولویت بندی داشته باشند و سه پروژه و طرح در بخش های عمرانی، اقتصادی و…را شناسایی کرده و برای آن برنامه داشته باشند، از توان دستگاه هایی مثل سازمان بسیج سازندگی و بنیاد مسکن بیشترین استفاده را داشته باشند چون این کار باعث شده تا روستاییان در روستا ماندگار شوند.

میرجعفریان گفت: یکی از مسئولیت های دهیار باید این باشد که روستاییان را امیدوار به ادامه زندگی در روستا کرده و برای ایجاد این امیدواری باید اقدام شود، همچنین در اشتغال و اقتصاد روستاییان باید ظرفیت ها توسط دهیاران شناسایی و از هر توانمندی استفاده شود تا اشتغال در روستا پایدار شود.

وی افزود: در گذشته ۶۰ درصد ساکنان کشور در روستا بودند اما امروز شیوه تغییر کرده و بیش از ۶۰ درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند که معضلات زیادی را برای کشور ایجاد می کند و مراکز تولید و اشتغال ما خالی از سکنه می شود.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم مهاجرت معکوس محقق شود و بعضی تسهیلات لازم در این خصوص باید ایجاد شود و تامین مسکن روستاییان هم از دغدغه های ماست که استاندار خرسان جنوبی در این خصوص تلاش زیادی کرده و در این شرایط پروژه بزرگ مسکن روستایی اجرایی شده که باید از این ظرفیت بیشترین استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ایجاد ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان با کیفیت بالا در سطح استان عدد خوبی است و تامین مسکن ایمن برای شهروندان بخشی از مزایای این کار است که در کنار آن اشتغال زیادی هم ایجاد می شود.

میرجعفریان گفت: برای رسیدن به خودباوری باید وارد میدان اجرا شد، دهیاران نیروهای صف هستند و به راحتی می توانند کارها را به شکل اجرایی به مردم ارائه کنند تا مردم هم از اقدامات دهیاران رضایت داشته باشند.

وی افزود: سهم خراسان جنوبی از سیل اخیر که در کشور رخ داد سه و نیم درصد بود اما نسبت به استان های دیگر ارائه تسهیلات بیشتری داشتیم.

بخش مرکزی شهرستان بیرجند دارای ۱۴۳ دهیاری است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله