#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

بانک ملی ایران با پذیرش عاملیت تسهیلات صندوق توسعه ملی در پروژه ریلی خراسان جنوبی موافقت کرد که گام دیگری در تامین مالی و تسریع این پروژه محسوب می‌شود.

این موافقت در پی دیدار استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه پیگیری‌های هفتگی مبنی بر تسریع در روند اجرای این پروژه حاصل شد.

این دیدار در تهران با هدف رایزنی با بانک ملی ایران در راستای پذیرش عاملیت تسهیلات صندوق توسعه ملی به منظور تسریع در روند تکمیل کنسرسیوم بانکی برای راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی انجام شد.

در این دیدار که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همراه بود، بانک ملی نسبت به موافقت خود برای پذیرش عاملیت اعلام آمادگی کرد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر شد؛ بانک ملی ایران، موضوع تکمیل مبلغ  عاملیت گروه بانکی را در شورای هماهنگی بانک‌ها پیگیری و مساعدت کند.

تهاتر بدهی بانکی پیمانکاران باندهای دوم استان از دیگر موضوعات این جلسه بود که مقرر شد؛ بانک ملی ایران در این زمینه حداکثر همکاری و مساعدت را داشته باشد.

طول راه‌آهن زاهدان – بیرجند – مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد و حد فاصل بیرجند – یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجرا است.

۱۸۳ کیلومتر دیگر در استان خراسان جنوبی قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در مرحله زیرسازی با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد است.

اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با پیگیری مسوولان استان، کلنگ قطعه ۱۶ خط آهن بیرجند – یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.

تسریع در اجرای این پروژه و تامین مالی آن از جمله مصوبات سومین سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال است و پیش از این نشست‌های استاندار با رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، مدیران عامل بانک رفاه کارگران و بانک تجارت نیز نتایج خوبی به همراه داشته است.