مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها می‌توانند بسیاری از زوایای پنهان آسیب‌های اجتماعی را با هدف پیشگیری از گسترش آنها، تحلیل و تبیین کنند.

عباسعلی بهاری روز سه‌شنبه در نشست «نقش رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» که در استانداری برگزار شد افزود: نیاز است فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه اجتماعی رصد شود که رسانه‌ها در این زمینه گام مهمی می‌توانند بردارند.

وی گفت: باب جدیدی در حوزه اجتماعی و فرهنگی باز شده است و تصمیم داریم در این حوزه پلی بین رسانه‌ها و مسؤولان ایجاد شود.

وی ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه و انتقال نقاط ضعف به مسؤولان را از رویکردهای رسانه‌ای عنوان و تصریح کرد: رسانه‌ها از جنس مردم هستند و مردم به رسانه‌ها بیشتر اعتماد دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: از آنجا که رسانه‌ها زمینه ساز تحولات اجتماعی و مدنی هستند لذا انتظار می‌رود بخش اجتماعی و فرهنگی رسانه‌ها پررنگ‌تر شود و پرداختن به آسیب‌ها و فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی این حوزه‌ها جدی‌تر باشد.

وی گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی نسبت به سطح کلان کشور در رده‌های پایین جدول بوده و رتبه‌های ۲۷ تا ۳۱ بین استان‌ها هستیم لذا این وضعیت نگران کننده نیست و تلاش می‌کنیم با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی عملیاتی، آسیب‌های اجتماعی را کنترل و از رشد آن جلوگیری کنیم.

بهاری با تاکید بر اینکه نسبت به فرهنگ عمومی نباید بی‌تفاوت باشیم اظهار داشت: انتظار می‌رود در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی همه دستگاه‌های اجرایی پای کار و به رسانه‌ها پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی نیز به رسانه‌ها توجه خاصی دارد و به طور جدی امور رسانه‌ها را به عنوان یکی از فرصت‌های توسعه استان پیگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت خبرنگاران حوزه فرهنگی و اجتماعی از این پس رصد خواهد شد گفت: اطلاع مسؤولان از گزارش‌ها و اخبار فرهنگی و هنری باعث توجه ویژه مدیران به این مباحث می‌شود و در جهت رفع یا تقویت امور اقدام خواهد شد.

وی افزود: البته برخی واکنش‌های منفی نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی به عنوان تهدید وجود دارد که باید خبرنگاران هنگام ورود به آن توجه لازم را داشته و مراقب باشند.

بهاری همچنین بر جذب خیران در حوزه درمان آسیب‌های اجتماعی از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.