#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جریان نفاق دارای دستکش مخملی است و در زمان لازم به فرهنگ، دین، خانواده و اقتصاد جامعه از پشت خنجر می‌زند.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: جامعه ما زخم‌خورده این افراد است و استراتژی آنها بیشتر بر مسائل فرهنگی است و برنامه‌هایشان عوض کردن باور و اعتقاد مردم است.

وی گفت: در کنار توجه به عبادت باید توجه لازم را به امام عصر داشته باشیم و با شناخت آرمان‌های آن حضرت زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم، بالاترین آرمان امام عصر برپایی حکومت دینی است که این حاکمیت در برهه زمانی دچار فروپاشی شد اما با درایت امام راحل، نظام جمهوری اسلامی ایجاد شد و قله‌های سعادت، پیشرفت و تعالی را با گذشت ۴۰ سال با قدرت طی می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: مهمترین مشکل در تشکیل، ضعف در حرکت حکومت اسلامی یا در ضعف و فروپاشی حکومت اسلامی وجود دشمنان است.

وی گفت: مردم با فطرت‌های پاک و سفیران نوری که از طرف خداوند برای هدایت آنان فرستاده شده‌، باید به‌سرعت به اوج حاکمیت اسلامی می‌رسیدند اما فلسفه و حکمت الهی ایجاب کرده که دست‌اندازها و موانعی هم توسط دشمنان به وجود بیاید تا پیشرفت و تعالی همه ما بیشتر شود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه کفار، مشرکین و منافقین از جمله دشمنانی هستند که در مسیر تشکیل حاکمیت اسلامی قرار دارند افزود: هر سه جریان خیلی مهم هستند اما هیچ یک به جریان نفاق نمی‌رسد و در آیات قرآن کریم هم بر این موضوع تاکید شده است.

وی گفت: تاکید بر بازخوانی شرایط و ویژگی جریان نفاق و دشمنان در هر هفته، اهمیت مساله را می‌رساند که باید در اوج اتصال به خدا در نماز، جهاد جدی در برابر جریان منافق داشته باشیم و شرایط و ویژگی آنان را معرفی کنیم.

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: جریان نفاق خیلی مهم است و خداوند در قرآن کریم در سوره منافقین درخصوص این افراد به ما هشدار می‌دهد و باید هوشیار باشیم تا ضرباتی که از این جریان بعد از انقلاب خورده‌ایم، دوباره تکرار نشود زیرا ضربات آنان حمله نیست بلکه نفوذ با کلام و سخن است.

وی افزود: براساس تفسیر قرآن کریم جریان نفاق اهل زبان و کلام، دروغ و اهل قسم‌های دروغ هستند که این موضوعات نقابی بر چهره این افراد و گروه‌ها است و بیان ارزش‌ها از طرف افراد تنها کافی نیست و توجه به اقدامات عملی است که باعث شناسایی این افراد و گروها می‌شود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: به عنوان مثال در زمان رضاشاه دسته‌های عزاداری توسط ارتش وقت در جامعه راه انداخته شد و خودش هم از این مسجد به آن مسجد و از این تکیه به آن تکیه می‌رفت، پس باید هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی هم جریان نفوذ و نفاق در کنار همه درخشندگی‌ها و پیشرفت‌هایی که داشتیم، موانع و پلیدی‌های زیادی را ایجاد کردند.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: قبلا عناصر غربزده، نسخه برجام بسیار خطرناک و مهلک را برای ما رقم زدند ولی امروز به همت دولتمردان انقلابی به یک نسخه عالی، متعالی و کوبنده در قبال غرب تبدیل شده است.

وی افزود: دشمنان گرفتار شدند که اگر این نسخه را قبول کنند باید خیلی از تحریم‌ها را بردارند و اگر قبول نکنند هم آبروی بر باد رفته آنان بیش از پیش بر باد خواهد رفت.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: امیدواریم با داریت رهبر عزیز، هوشیاری ملت، دولتمردان و هیات مذاکره‌کننده انقلابی مذاکرات به سرانجام برسد و هوشیاری در همه عرصه‌ها به‌خصوص در این عرصه خیلی مهم است.

وی همچنین با اشاره به تاریخ ۱۰ ساله تولید و نشر نوشت‌افزار ایرانی اسلامی گفت: این حرکت مبارکی بوده و مقام معظم رهبری هم از این بابت تشکر کردند و ما هم قدردان هستیم.

خطیب جمعه بیرجند افزود: قبل از این همه نوشت‌افزار ما بازار معرفی فرهنگ بیگانه توسط افراد خودی در داخل شده بود و انتشار نوشت‌افزار تولید داخل انتقال ارزش‌های اسلامی به کودکان است و شخصیت آنان را می‌سازد.

وی به برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره اقدام خوبی است تا در عرصه هنر رشد کنیم اما این فیلم‌ها نقاط قوت و ضعفی داشت و جریان انقلاب باید در گسترش عادلانه امکانات در این عرصه توجه ویژه کند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی افزود: زمانی بود که در وزارتخانه‌های ما برای تولید فیلم‌های ضد خانواده، مکتب و انقلاب هزینه‌های آنچنانی می‌کردند اما برای تولید فیلم‌های مکتبی و ارزشی می‌گفتند اعتبار نداریم اما امروز به لطف مسوولان ارشد نظام تلاش‌هایی انجام می‌شود و باید از همه استعدادها در این زمینه حمایت شود.

وی اظهار داشت: تاریخ اسلام، ایران و انقلاب سوژه‌های بسیار متنوع دارد که در این زمینه عقب هستیم  و باید بیش از گذشته برای پرداختن به آنها تلاش کنیم.