فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ساختار امر به معروف و نهی ازمنکر ایجاد شده است ولی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه منسجم نیست چرا که آثار غیرمعروف را نباید شاهد باشیم.

سردار علی قاسمی روز سه‌شنبه در همایش نقش روابط عمومی‌ها در امر به معروف و نهی از منکر که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد افزود: از سه سال گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ارتباطات خوبی داشته اما اقدامات منسجم نبوده است.

وی ضمن انتقاد از ترک زودهنگام نشست توسط برخی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: این نشست یک کار سازمانی بوده و حضور در آن باید فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در سال‌های اوایل انقلاب به خاطر اجرا امر به معروف همه احساس مسؤولیت می‌کردند و در برابر بسیاری از امور می‌ایستادند، اما امروز روابط عمومی‌ها باید چاپلوس‌ترین افراد برای مدیر باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه حتی حراست، مسؤول دفتر مدیران و منشی‌ها نیز باید چنین باشند افزود: گاهی حراست باید نوکر مدیرکل باشد وگرنه اخراج شده و حتی حقوقش پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی مدیران افرادی را دور خود جمع می‌کنند که باب میل خودش کار کنند این در حالی که همه شرح وظایف دارند و در بدو استخدام آموزش می‌بینند.

سردار قاسمی بیان کرد: همه قانون را قبول داریم اما اشکال کار ما مراجعه به قانون است والا کم دستورالعمل و بخشنامه در همه ادوار نداریم و همه وزرا مقررات خوبی برای سازمان‌های خود فرستاده‌اند اما در عمل چیزی دیده نمی‌شود.

وی افزود: حتی همان سازمان‌هایی که بر اساس افکار و اندیشه‌ورزی قانونی را وضع کرده‌اند به آن عمل نمی‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۴ گفت: اکثر مدیران حتی از وجود این قانون هم بی اطلاع هستند این در حالی است که  قانون امر به معروف و نهی از منکر یک قانون عمومی بوده اما مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: این قانون حتی از سلسله مراتب به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ هم نشده و ما برای اطلاع مدیران ارسال کرده‌ایم.

سردار قاسمی با بیان اینکه تعداد کمی از مدیران و کارمندان این قانوان را دیده و مطالعه کرده‌اند گفت: بخشنامه‌ها خوب بایگانی می‌شود اما در عمل و اجرا همیشه ضعف داریم.

وی تصریح کرد: البته از نظر شخص بنده ارزیابی که استانداری و سازمان بازرسی از دستگاه‌های اجرایی داشته وضع خوبی در اکثر ادارات داریم اما از دیدگاه نماینده ولی فقیه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کوچکترین منکر در ادارت از جمله کم‌کاری، پاسخگو نبودن به ارباب رجوع و بدحجابی یا غیره قابل قبول نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: برای ایام نوروز نیز انتظار می‌رود روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در فضای سازی ترویج معروفات بیش از پیش تلاش کنند.