دوازدهمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه شهرستان فردوس همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران، با حضور استاندار خراسان جنوبی و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور آغاز شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فردوس روز شنبه در این آیین گفت: در مرحله دوازدهم کمک مومنانه در فردوس به مناسبت اجلاسیه ملی جهادگران، هزار و ‌۲۰۰ بسته معیشتی با اعتبار ۹۶۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

سرهنگ پاسدار محمد فاطمی‌نسب افزود: در این ۱۲ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان اقلام مختلف از قبیل جهیزیه، کمک میعشتی و بسته بهداشتی توزیع شده است.

وی اظهار داشت: بخشی از کمک‌های این مرحله در راستای مشارکت‌های مردمی در اجلاسیه ملی جهادگران هزینه شده است.

فرماندار فردوس هم گفت: از زمانی که ایده برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در تهران مطرح شد، به معنای واقعی کار جهادی در استان و شهرستان صورت گرفت.

مهدی روشن افزود: مهمترین اقدامی که اجلاسیه می‌توانست برای ما داشته باشد، وارد کردن روحیه جهادی به بدنه شهرستان بود.

وی گفت: در مدت یک ماه به آغاز اجلاسیه ملی جهادگران، مردم و مسئولان منطقه، کار بزرگ ملی را رقم زدند به طوری که هیچ‌ وقت شهرستان فردوس با ۵۰ هزار نفر جمعیت با شرایط زیرساختی و امکانات محدود، برگزاری این اجلاسیه ملی را در توان خود نمی‌دید اما به لطف خدا با کمترین دغدغه انجام شد.

اجلاسیه ملی جهادگران فردا (یکشنبه) ۱۳ شهریور همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی به زلزله‌زدگان این منطقه، با حضور مسوولان کشوری و لشکری در این شهرستان برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری این اجلاسیه ملی ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور در این استان حضور می‌یابند. همچنین در این اجلاسیه کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب با عنوان «دوباره فردوس» رونمایی خواهد شد.

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان “جهاد مقدس” از اوایل شهریور ماه با حضور گروه‌های جهادی خدمت‌رسان در شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی آغاز شد و ادامه دارد.