نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تامین نیروی انسانی و تجهیز مساجد جزو اقدامات سخت‌افزاری است اما در بخش نرم‌افزاری یعنی فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی باید طرح‌های کارشناسی، زمان‌بندی و نظارت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان افزود: مجموعه‌ای کارشناس و واجدالشرایط نیاز است تا طرح و برنامه برای هر مناسبت و ضرورت و پیشامدی داشته باشند که وقتی آن طرح علمی و کارشناسی با هر مسئله‌ای مواجه می‌شود به صورت ریشه و لحظه‌ای در اختیار همه ائمه جماعات کشور قرار گیرد.

وی گفت: اگر طرح‌های کارشناسی و علمی برای هر روز و مناسبتی در اختیار امام جماعت قرار گیرد، او می‌تواند مخاطبان خود را بصیرت و پرورش دهد و اگر جمعیت مساجد را مدیریت کنیم همه خیرات را به دست می‌آوریم و همه آفات را دفع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت مسئله عفاف و حجاب ادامه داد: ماجرای کشتار مظلومانه مردم در مسجد گوهرشاد، شناسایی یک مسئله استعماری برای تسلط استعمار غرب بر جهان بود و کارشناسی کرده‌اند که اگر بتوانند زنان مسلمان را از عفاف و  حجاب دور کنند یعنی کشور را تصرف کردند و کار رضاخان مقدمه تغییر فرهنگ مردم بود.

وی با بیان اینکه وقتی چادر تبدیل به لباس‌های زننده و کوتاه شده باید بر خود بلرزیم و خوابمان نبرد گفت: این قضیه از مسلسل‌های رضاخان بسیار خطرناک‌تر است بنابراین باید در زمینه عفاف و حجاب از اساتید دانشگاهی و فرهنگیان کمک گرفت و همراه با ائمه جماعت در مساجد و همه فضاهای جامعه به این مسئله مهم پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ناآگاهی جوانان و افراد بی‌حجاب از ضرورت مسئله عفاف و حجاب تصریح کرد: اگر به آنان این مسئله و اهمیت آن تفهیم شود هرگز از فرهنگ منحط غرب تقلید نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه تفکر فمنیست به دنبال ایجاد شکاف اختلاف بین زنان و مردان و فروپاشی خانواده‌ها است ادامه داد: این تفکر یک حرکت استعماری برای تسلط بر مردم از طریق فروپاشی خانواده‌ها است.

وی بیان کرد: متاسفانه انواع لباس‌های غیرمتعارف و غیراسلامی در سطح بازار وجود دارد اما اکنون گرانتر از همه چادر مشکی و نایاب‌تر از همه لباس‌های عفاف و حجاب است که مسجد می‌تواند در این زمینه از مسئولان مطالبه کند.

امام جمعه بیرجند با انتقاد از برخی ادارات و سازمان‌ها که فقط بانوان را استخدام می‌کنند که برای بازرسی به نقاط دورافتاده روستایی بروند افزود: استعمار می‌خواهد زنان جامعه ما را از اعتقاداتش و محیط خانواده و پرورش و تربیت فرزند دور کند و متاسفانه ما هیچ برنامه‌ای در مقابل استعمار نداریم در حالی که مسجد می‌تواند در همه این زمینه‌ها نقش ایفا کند اما نیازمند کار جهادی است.

وی گفت: خداوند انسان را با ظرفیت نامتناهی خلق کرده و دین، برنامه انسان است که ظرفیت نامتناهی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسجد نیز ظرفیت عظیمی دارد افزود: اگر کارکردهای مسجد آنچنان که باید و شاید تحقق پیدا کند آن وقت افکار عمومی کل جامعه براساس ارزش‌های اسلامی و بصیرت دینی و درست در مقابل عناصر دشمن با هوشیاری عمل خواهند کرد و لازمه آن مسجد در پای عبودیت و بندگی خداوند این است که همه خیرات جذب و همه آفات دفع شود.

وی گفت: به دلیل انحرافاتی که بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با حکومت در مدیریت جامعه پیش آمده است اسلام و مسجد واقعی رنگ دیگری پیدا کرده و طبعا مکتب اهل بیت علیه السلام هم چون در انزوا بوده نتوانسته خود را نشان دهد اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی فرصت مناسبی به وجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمنان به دنبال گرفتن فرصت‌ها از انقلاب اسلامی هستند تا آرمان‌های انقلاب که همان اسلام است در جامعه پیاده نشود عنوان کرد: البته دشمن به اهدافش نرسیده و ما نیز کامل به آرمان‌های انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم.