استاندار خراسان جنوبی از موافقت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با افزایش ۱۰ درصدی سهمیه قیر شهرداری‌های خراسان جنوبی خبر داد.

جواد قناعت،به تشریح نتایج دیدار خود با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور پرداخت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهمیه قیر استان برای سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ هزار و ۷۵۰ تن در قالب ۲۵۰ تانکر است که با این نظر مساعد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حدود ۶۰۰ تن به این ظرفیت اضافه می‌شود؛ تخصیص این سهمیه در رونق پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها و به ویژه آسفالت معابر، نقش بسزایی دارد.

استاندار با اشاره به اینکه در این دیدار درخصوص مباحث حوزه مدیریت شهری و مشکلات شهرداری‌های استان صحبت شد، اظهار کرد: موافقت با تخصیص ۷ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بودجه شهرداری‌ها از دیگر مصوبات مهم این جلسه بود.

قناعت ادامه داد: رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دستور پرداخت مرحله سوم اعتبارات بند “الف” ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای شهرداری‌های خراسان جنوبی نیز صادر کرد.

وی با بیان اینکه موضوع نیاز شهرداری‌های استان به ماشین آلات سنگین، آتش نشانی و وانت نیسان که در قالب مکاتبه قبل از این مطالبه شده بود، در جلسه امروز پیگیری شد، گفت: بنا به مصوبات جلسه امروز، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تخصیص چند دستگاه ماشین آلات سنگین پیشرو به شهرداری‌های استان موافقت کرد؛ یکی از این ماشین آلات، یک دستگاه خودروی آتش نشانی با تجهیزات به روز به قیمت ۳۵ میلیارد تومان و چند دستگاه وانت نیسان دارد.

استاندار از کمبود نیروی انسانی در شهرداری‌های استان که اغلب تازه تأسیس هستند، گفت و یادآور شد: در راستای جذب و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری‌ها نیز تصمیمات خوبی در جلسه امروز اتخاذ شد.

قناعت ادامه داد: با موافقت رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جذب نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف به ویژه آتش نشانی‌های شهرداری‌ها در دستور کار استان قرار گرفت و درخصوص جذب این نیروها اطلاع رسانی خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور