معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از جمع‌آوری ۱۰۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در استان خبر داد و گفت: این میزان کمک‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است.

احمد رفیعی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این میزان کمک‌های مردمی در ۱۱ ماه سال جاری، ۵۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان نقدی و ۴۹ میلیارد و ۹۴۹ میلیون تومان غیرنقدی است.

وی افزود: مجموع درآمدهای کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سال جاری ۱۰۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: رشد کمک‌های مردمی امسال منجر به تحقق ۱۷۹ درصدی برنامه شده و ۳۷ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان درآمدها و کمک‌های جمع‌آوری شده مراکز نیکوکاری خراسان‌ جنوبی بوده است.

وی میانگین درآمد ماهیانه استان را ۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعداد صندوق‌های جمع‌آوری کمک فعال در استان ۷۸ هزار و ۳۷۴ صندوق است که از این تعداد ۷۴ هزار و ۷۶۹ صندوق کوچک، هزار و ۹۲۱ صندوق بزرگ نصب شده در معابر و هزار و ۶۸۴ صندوق بزرگ نصب شده در اماکن است.

رفیعی ضمن قدردانی از مردم و خیران که با مشارکت خود رشد ۱۱۰ درصدی در حوزه اکرام ایتام و محسنین، رشد ۱۱۶ درصدی زکوات و رشد ۷۹ درصدی در زمینه مبتنی بر نیاز را رقم زدند، بیان کرد: میزان صدقات جمع‌آوری شده در ۱۱ ماه سال جاری چهار میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان، کمک‌های مبتنی بر نیاز ۲۴ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان، زکوات پنج میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان و کمک‌های به فرزندان ایتام و محسنین ۳۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار و ۴۹۰ فرزند ایتام و محسنین در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۱۷ فرزند ایتام و پنج هزار و ۸۷۳ نفر فرزندان محسنین هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد حامیان فرزندان ایتام و محسنین خراسان‌ جنوبی نیز ۳۱ هزار و ۱۶ نفر است، اظهار کرد: سرانه فرزندان ایتام و محسنین استان ۳۲۸ هزار تومان و سرانه هر حامی ایتام و محسنین به طور متوسط ۹۰ هزار تومان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۹۴ مرکز نیکوکاری شهری و روستایی در این استان راه‌اندازی شده است گفت: از این تعداد ۱۳ مرکز نیکوکاری تخصصی در حوزه رسانه، اشتغال و کارآفرینی، دانشگاه‌ها، سلامت، حوزه علمیه برادران و اصناف فعالیت دارند.

وی به کمک‌های قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت اشاره کرد و افزود: در سال جاری مجموع کمک‌های قرض‌الحسنه ۱۰۷ میلیون تومان بوده است.

رفیعی با اشاره به برگزاری هفته نیکوکاری در سال جاری با شعار «عیدی برای همه» عنوان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره‌گیری از طریق تلفن همراه با کد دستوری  #۱*۸۸۷۷*، واریز وجه به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی، استفاده از اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله، ایوا، بام و تلفن گویای ۷۰۹۶۸۸۷ و مراجعه به سایت امداد www. Emdad.ir، مراجعه حضوری به ادارات این نهاد و مراکز نیکوکاری کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به نیازمندان اهدا کنند.