#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالبه اغلب مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، امهال و تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات است که می‌طلبد بانک‌های عامل در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

 علیرضا عباس‌زاده در نشست بررسی مشکلات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان افزود: بانک‌ها همراهی کنند، اقامتگاه‌های بوم‌گردی جان دوباره می‌گیرند.

وی با اشاره به مشکلات اقامتگاه‌ها در زمینه بازپرداخت تسهیلات خود به بانک‌ها اظهار داشت: تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات با نرخ زمان پرداخت (۴ – ۶ درصد)، پرداخت تسهیلات معوق در پایان دوره و ارائه تمهیدات لازم درخصوص کمک به اقامتگاه‌های بوم‌گردی از مطالبات این حوزه است.

معاون استاندار خراسان جنوبی از نقش اقامتگاه‌ها در توسعه گردشگری گفت و ادامه داد: امروزه گردشگری یکی از امیدبخش‌ترین فعالیت‌ها و از پیشران‌های مهم در توسعه است.

وی اظهار داشت: نقش صنعت گردشگری به عنوان بزرگترین صنعت خدماتی دنیا در تولید ناخالص ملی، جذب نیروی کار، اشتغال و درآمدزایی بسیار قابل تامل است.

عباس‌زاده گفت: ظرفیت‌های خراسان جنوبی در جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و نیز تنوع اقلیمی کم‌نظیری که دارد، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر است و توجه به صنعت گردشگری نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌های لازم در راستای جذب گرشگر و رونق صنعت گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی را یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی از طریق توسعه گردشگری ارزان‌قیمت و ایجاد اشتغال در روستاها، در معرفی میراث تاریخی و طبیعی هر منطقه نقشی بسزا دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: اشاعه فرهنگ، آداب، رسوم و سنت‌های هر منطقه از مهمترین پیامدهای حضور اقامتگاه بوم‌گردی در هر روستا به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای منحصر به‌فرد خراسان جنوبی گفت: هر فرد با سرمایه اندکی که دارد، می‌تواند نسبت به راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم‌گردی و در حقیقت یک بنگاه اقتصادی اقدام کند.

عباس‌زاده اظهار داشت: شرایط کرونایی طی ۲ سال اخیر، صنعت گردشگری را تحت‌الشعاع قرار داده و سرمایه‌گذاران حوزه هتل‌ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را به‌شدت متأثر ساخته است.

وی افزود: بنا به پیش‌بینی‌ها، نوروز پیش رو با افزایش تعداد سفرها روبه‌رو خواهیم بود لذا این وظیفه ماست که کمک کنیم اقامتگاه‌ها جان دوباره بگیرند و بتوانند شرایط را برای استقبال از گردشگران و مسافران فراهم کنند.

قول مساعد بانک‌ها مبنی بر تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات با نرخ ۴ – ۶ درصد و اضافه شدن تسهیلات معوق به پایان دوره اتمام اقساط و نیز مکاتبه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص مساعدت با سرمایه‌گذاران این حوزه از مصوبات این جلسه بود.