معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های حوزه کارگری استان با وجود پیشرفت ۵۰ تا ۶۹ درصد و گذشت ۱۲ سال هنوز تکمیل نشده‌اند که برای تکمیل آنها خواستار اختصاص اعتبار هستیم.

سید محمدرضا طالبی  در دیدار مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری گفت: خداوند را بر نعمت نظام جمهوری اسلامی ایران شاکریم که در آن مدیران دلسوز به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی به پیگیری‌های سید صولت مرتضوی در مسئولیت معاون اجرایی رئیس جمهور درخصوص مشکلات استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: سلامت نیروی کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تحقق آن با بهره‌گیری از ورزش امکانپذیر می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کارگران مشغول کار بسیار سخت و طاقت‌فرسا در حوزه‌های صنعت و معدن هستند که نیاز به انجام یکسری اقدامات و مشوق‌ها در زمینه مسایل رفاهی آنها است.

وی گفت: باید فرصت فراغت کارگران با انجام فعالیت‌های فرهنگی و امتیازاتی برای کارگران و خانواده آنها پر شود تا نتیجه کار کیفی آنها افزایش یابد که در این راستا کارگران و کارمندان به فضاهای ورزشی نیاز دارند.

طالبی تاکید کرد: در دولت سیزدهم نگاه و اولویت بر تکمیل پروژه‌های با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت است و در حوزه‌های ورزشی و امور رفاهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز از این نوع پروژه‌ها وجود دارد که از حدود ۱۲ سال قبل با پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصد هنوز تکمیل نشده‌اند.

وی گفت: برای تکمیل پروژه‌های مورد نظر به همکاری شما نیاز داریم تا با بهره‌گیری از اعتبارات سنواتی اقدامات لازم برای تکمیل آنها را انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تا جایی که امکان داشته است پیگیری‌هایی را برای پرداخت مطالبات کارفرمایان استان از طریق وزارتخانه‌ها انجام داده ایم تا آنها هم بتوانند حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.

وی افزود: در استان تلاش کرده‌ایم تا افزایش حقوق کارگران در واحدهای کارگری خراسان جنوبی اعمال شود و با پرداخت حقوق کارگران در زندگی خود مشکلات کمتری داشته باشند.

طالبی با تاکید بر اینکه بیشترین زمان را برای پرداخت حقوق کارگران استان اختصاص داده‌ایم گفت: واحدهای تولیدی موجود در استان جز یکی دو مورد، واحدهای خرد هستند که خود مشکلاتی دارند.

وی با بیان اینکه نگذاشته‌ایم معوقات حقوق کارگران استان از ۲ ماه بگذرد گفت: با برگزاری کمیسیون‌های ویژه و با دعوت از مدیران واحدهای تولیدی استان تلاش کرده‌ایم مشکلات کارگران ابن واحدها حل شود و در این راستا مقرر شد به‌روز رسانی طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی خراسان جنوبی اجرا شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: همه واحدهای کارگری را موظف به تهیه فهرست بیمه کارگران خود در هر ماه کرده‌ایم و با توجه به شرایط خاص و ویژه خراسان جنوبی انتظار خاصی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داریم.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی نسبت به جمعیت استان در مناسبت‌های مختلف حضوری چشمگیر در همه صحنه‌های انقلاب دارند افزود: بیشتری میزان حضور را هم مردم استان در انتخابات مختلف داشته‌اند.

طالبی با بیان اینکه حوزه کارگری از حوزه‌های بسیار تاثیرگذار است گفت: امیدواریم با کمکی اعتباری که می‌کنید حداقل بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کارگری را تکمیل کنیم.

مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این دیدار گفت: خراسان جنوبی استانی همیشه همراه با نظام و انقلاب است که نباید نادیده گرفته شود زیرا مردم این استان در بزنگاه‌هایی که نظام نیاز دارد همیشه در صحنه حضور دارند.

کمال تنها افزود: باید به خراسان جنوبی به شکل ویژه‌تر در حوزه‌های مختلف توجه شود و ما هم با همه توان در خدمت مردم خراسان جنوبی هستیم.

وی با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری بر داشتن نیروی کار سالم است گفت: با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه ما به ورزش در راستای افزایش بهره‌وری اقتصادی است و رسالت ما در این خصوص خیلی حیاتی و جدی است.

مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از چالش‌های بزرگ در کشور این است که فرهنگ کار به‌خوبی برای مردم تبیین نشده است و ضرورت دارد از سلامت نیروی کار به‌خوبی صیانت شود.

وی افزود: آستین‌های خود را برای انجام هر خدمتی که از دست ما در این سفر برآید، بالا زده‌ایم و به پشتوانه شما که دغدغه‌های خیلی زیادی در استان دارید، آماده همکاری با استانداری در این حوزه هستیم.