استاندار خراسان جنوبی گفت: کم‌آبی مهمترین مشکل استان است که برای رفع این مشکل طرح‌های آبرسانی از دریای عمان و خلیج فارس در دستورکار قرار دارد.

 جواد قناعت ردر نشست شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم خط انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت استان در حال پیگیری است اما به دلیل اینکه اعتبارات این بخش منابع بخش خصوصی است و از طرفی هم موقعیت جغرافیای استان هم اجرای این طرح را زمان‌بر خواهد کرد، طرح انتقال از دریای عمان هم در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: علاوه بر این پیگیر طرح انتقال آب از دریای عمان برای تامین آب استان هم در حال پیگیری است تا هرچه سریعتر این ۲ طرح به نتیجه برسد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان در حوزه سرزمین خراسان جنوبی تجهیزات لازم خریداری شده است، بیان کرد: به‌زودی در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی و در شهرستان قاین ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر مسیر اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان شروع خواهد شد.

قناعت گفت: خراسان جنوبی دارای مردمی متدین و انقلابی است و در تمام صحنه‌ها حضور چشمگیر دارند.

وی با بیان اینکه کم توجهی‌ها در گذشته باعث شده که زیرساخت‌های استان دارای ضعف‌هایی باشد و از این لحاظ مشکلات جدی داریم، بیان کرد: در مدت حضورم در استان تمام توان خود را برای ارتقای زیرساخت‌های استان با پیگیری از مرکز بکارگرفته‌ام.

قناعت اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت هم از مجموع در ۳۱ شهر استان در ۲۹ ساخت مسکن به صورت ویلایی خواهد بود و شهر بیرجند و قاین به شکل آپارتمانی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: بحث راه آهن بیرجند – قاین – یونسی از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است که کنسرسیوم بانکی تشکیل شده و پیگیرها برای پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های متولی در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به خراسان جنوبی هم گفت: در جریان این سفر واحد احیای فولاد قاینات، بازدید از طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی و عملیات اجرایی مجدد راه آهن بیرجند – قاین – یونسی در دستور کار است.

قناعت ضمن قدردانی از حضور رئیس دستگاه قضا و هیات همراه به خراسان جنوبی، افزود: امیدواریم این سفر برکات خوبی برای استان داشته باشد و گامی مهم در راستای حل مشکلات و توسعه استان باشد.

وی عنوان کرد: رئیس قوه قضاییه امروز دیداری با دانشجویان دانشگاه بیرجند انجام داد که نشستی جامع و کاربردی بود.