فرماندار بیرجند گفت: دهه فجر امسال ۱۴۰ پروژه شهری و روستایی با هزینه کرد ۷۴ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود

علی ناصری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: از پروژه های یادشده ۱۳۴ عنوان افتتاحی و ۶ عنوان کلنگ زنی است همچنین ۴۱ مورد شهری و ۹۹ پروژه روستایی است.
وی اظهار داشت: پروژه های قابل افتتاح در شهر بیرجند ۳۸ و در روستاها ۹۶ پروژه است و سه پروژه کلنگ زنی در شهر و سه مورد دیگر در روستاهای بخش مرکزی انجام می شود.
فرماندار بیرجند گفت: ۱۳۴ پروژه افتتاحی به ارزش ۵۱ میلیارد تومان است که سه میلیارد تومان از این مبلغ با مشارکت بخش خصوصی تامین و بقیه اعتبار توسط بخش دولتی تامین شده است.
وی تصریح کرد: برای پروژه های کلنگ زنی که همگی دولتی است ۱۹ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
ناصری گفت: با افتتاح این تعداد طرح برای ۳۶۴ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.
وی از پروژه های شاخص که کلنگ زنی می شود، گازرسانی به پنج روستای بخش مرکزی، احداث ۷۵ واحد مسکونی در بعضی روستاها شامل حاجی آباد، چهکند، دستگرد و حسین آباد سادات نام برد.
وی افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه در مهرشهر بیرجند با زیربنای یکهزار و ۶۵۰ متر مربع و یک مدرسه سه کلاسه در روستای چاج با ۱۹۱ متر مربع کلنگ زنی می شود.
وی اظهار داشت: دهیاری های بخش مرکزی ۴۷ پروژه را انجام دادند که شامل اصلاح و توسعه معابر روستا و ساماندهی آرامستان، ورودی روستاها و فضای سبز بوده و اعتبار پروژه های اجرایی در دهیاری ها ۲ و نیم میلیارد تومان است.
فرماندار بیرجند گفت: یک سالن ورزشی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متر مربع در روستای حاجی آباد با اعتبار ۲ میلیارد تومان توسط خیر انجام شده است.
وی بیان کرد: شهرداری بیرجند پروژه های متعدد شامل بهسازی و زیباسازی آیلندهای بلوارها در سطح شهر را اجرا کرده است که در مجموع سه پروژه در شهرداری با اعتبار سه میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان اجرا می شود.
ناصری گفت: ۶ پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهری با سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شده که شامل حفر، تجهیز و بهسازی چاه های روستاهای علی آباد و رکات و اجرای خط انتقال چاه های رکات است.
وی افزود: ۲ ساختمان اداری شامل شامل ساختمان های اداره کل امور مالیاتی و اداره کل زندان های استان افتتاح می شود و در حوزه راه پروژه احداث و آسفالت روستایی بیدخت به بهره برداری می رسد و در حوزه توسعه و تجهیز مدراس ۶ پروژه با اعتبار نزدیک به ۶ میلیارد تومان کلنگ زنی یا بهره برداری می شود.
فرماندار بیرجند گفت: ۲۴ عنوان پروژه در سطح شهر و روستا با اعتبار سه میلیارد تومان اجرا شده و اداره گاز هم ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای سه عنوان پروژه در شهرستان و روستاهای بخش مرکزی بیرجند دارد.
وی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پنج پروژه با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان در شهرستان داشته که شامل آبخیزداری حوزه فاز ۲ باقران، بیابان زدایی و نهال کاری در سطح شهرستان بیرجند است.
ناصری گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی پنج پروژه با اعتبار ۴۹۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرا کرده که شامل دفاتر خدمات مسافرتی و سفره خانه های سنتی در روستای کاسه سنگ و اقامتگاه بوم گردی اکبرآباد است.
وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی بیرجند نیز ۲ پروژه شامل افتتاح یک کتابخانه عمومی در روستای دستگرد و کتابخانه مهرشهر دارد که کتابخانه مهرشهر بعد از دهه فجر افتتاح می شود چون بخشی از تجهیزات آن هنوز تکمیل نشده است.
وی اظهار داشت: پروژه های شاخص ما در دهه فجر افتتاح گازرسانی به ۱۹ روستای شهرستان بیرجند است که به نمایندگی در روستای رکات با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح می شود.
ناصری گفت: همچنین افتتاح سالن ورزشی خیرساز روستای حاجی آباد و واحدهای مسکن روستایی و کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه مهرشهر از پروژه های شاخص در دهه مبارک فجر است.
وی افزود: در دهه مبارک فجر ۲ برنامه محوری دیگر شامل میز خدمت در محله ۱۷ شهریور و دیدار با خانواده معزز شهیدان است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله