رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۷ تیم بازرسی در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ بر نحوه فعالیت اصناف و بازار این استان نظارت دارند.

عباس جرجانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید میدانی از بازار بیرجند افزود: ۲۷ تیم بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صمت با کمک سازمان بسیج اصناف، اتاق اصناف استان و تعزیرات حکومتی در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ بر بازار نظارت و کنترل دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح نظارتی در خراسان جنوبی از ۱۵ بهمن امسال همزمان با سراسر کشور شروع شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از درج نکردن قیمت، نصب نشدن نرخ‌نامه، گرانفروشی، کم‌فروشی، صادر نکردن صورتحساب و سایر تخلفات اقتصادی در مرکز استان و شهرستان‌ها مراتب را به سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند و ما را در نظارت به موقع و هرچه دقیق‌تر بر بازار کالا و خدمات، یاری کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز به همراه معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان این سازمان به منظور نظارت بر بازار کالا و خدمات استان در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ از بازار و صنوف بیرجند بازدید کردند.

درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور فروش بیشترین میزان تخلف در بازرسی‌ها گزارش شده است