استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گارد گرفتن و به کرسی نشاندن حرف خود مشکلی را از مردم حل نمی کند، گفت: دستگاه های اجرایی روابط خشک اداری را منعطف کنند.

محمد صادق معتمدیان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: ستاد رفع موانع تولید یکی از ابزارها و راهکارهای قانونی برای کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بیان کرد: دستگاه های مرتبط با تولید کنندگان مدارا کنند چرا که این قشر در اقتصاد کشور بسیار تاثیر گذار هستند.

معتمدیان با بیان اینکه به دنبال برگزاری جلسات تنها با عنوان جلسه نیستیم بلکه به دنبال برگزاری جلساتی با خروجی خوب و تاثیر گذار هستیم، اظهار کرد: رونق تولید نیازمند عزمی جدی بوده بنابراین بخش های خصوصی در تبادل نظر و هم اندیشی برای رفع موانع تولید مشارکت کنند.

وی با اشاره به واحدهای موفق در استان بیان کرد: بسیاری از واحدها با آورده های اندک و تنها با مدیریت، خلاقیت، ابتکار، فناوری و تکیه بر دانش تخصصی موفق عمل کرده اند که می طلبد معرفی شود.

توجه به مشاوره واحدهای تولیدی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشاوره واحدهای تولیدی باید مد نظر قرار گیرد، افزود: بازدید میدانی از واحدهای تولیدی، احصاء مشکلات و بررسی آنها تاثیر بسزایی بر رفع موانع تولید داشته که نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه برای فروش محصولات تولیدی نیازمند ایجاد بازارهای جدید هستیم، گفت: دوری از مرکز و نبود زیرساخت ها قیمت تمام شده کالاها را افزایش داده و رقابت ها را کاهش می دهد.

معتمدیان با اشاره به مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان بیان کرد: از اولویت های سال جاری این است که از طریق تعاملات با افغانستان در راستای ایجاد بازار فروش گام برداریم چراکه استفاده از ظرفیت بکر بازار افغانستان در گذشته مغفول مانده است.

معتمدیان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان بیان کرد: باید چرخه خدمت رسانی ها روان شود که نیازداریم جلساتی محوری برای احصای مراحل خدمت رسانی و ارائه خدمات برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های قانونی در جهت رفع مشکلات مردم و واحدهای تولیدی استفاده شود، افزود: گارد گرفتن و به کرسی نشاندن حرف خود، مشکلی از مردم حل نمی کند.

بهره برداری فاز اول پروژه فولاد قاین

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بانک ها، دستگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی ارتباط بیشتری با تولید کنندگان داشته باشند و ارتباطات خشک اداری را منعطف کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به تحریم ها باید نگاه ما به استفاده از تولید داخل باشد، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی از واحدهای تولیدی بازدید داشته و برای رفع مشکلات تولیدکنندگان جلسات هم اندیشی برگزار کنند.

وی با اشاره به طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اجرای طرح های مسکن، آینده خوبی برای صنایع فلزی پیش بینی می شود.

معتمدیان با بیان اینکه فاز اول پروژه فولاد قاینات تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: همچنین فاز دوم پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره براری می رسد و چرخه فولاد قاین تکمیل می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله