نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شهید سردار سلیمانی اسوه‌ای بی‌بدیل برای شیوه حیات و زندگی و حتی مرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار دست‌اندرکاران موکب بهداشت و درمان اربعین و بیمارستان صحرایی خراسان جنوبی افزود: هر فردی که به دنیا می‌آید روزی باید از این دنیا برود اما اینکه در دنیا چطور زندگی کند و چگونه مرگی داشته باشد، بسیار متفاوت است.

وی بیان کرد: آنها که به خیال باطل‌شان تصور می‌کردند سردار قاسم سلیمانی مانع کار و راه آنها بوده و توانسته‌اند او را از میان بردارند اشتباه بزرگی صورت دادند، زیرا سردار سلیمانی در حیات خود یک نفر بود اما اکنون و بعد از شهادت ایشان میلیون‌ها قاسم سلیمانی از قطره قطره خون او بر می‌خیزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گویی دشمن به عجل خودش، عجله کرد؛ در گذشته نیز دشمن دست به چنین اقداماتی زده است و صهیونیست‌ها مرحوم بزرگوار حجت الاسلام سید عباس موسوی رهبر فقید حزب الله لبنان و قبل از آن قذافی نسبت به امام موسی صدر، به تصور خودشان مانع را سر راه خود برداشتند ولی آیا اینگونه شد؟ خیر، بلکه به جای حجت الاسلام سید عباس، شخصیت بزرگی همچون آقای سید حسن نصرالله جایگزین او شد.

وی افزود: دشمنان بدانند که خزانه خدا از اینگونه انسان‌ها پر است و خالی نمی‌شود؛ آن زمان که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران چشم از این عالم فرو بست، خیال‌پردازها امام خمینی (ره) را مانع راهشان می‌دانستند و تصور کردند با رفتن ایشان راهشان هموار خواهد شد ولی آیا هموار گشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: این خیال باطل است زیرا این جبهه، جبهه خداست و هرگز خالی نخواهد شد و آنها که در طول تاریخ تصور می‌کردند اگر امام حسین (ع) را شهید کردند و نشان از قبر امام بردارند مکتب بسته می‌شود، آیا این مکتب بسته شد.

وی با بیان اینکه خدمت به زایران حسینی افتخاری است که نصیب انسان می‌شود افزود: صاحب اصلی اینگونه برنامه‌ها حضرت ولی عصر(عج) است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: امروز اربعین در سطح بین‌المللی همان مساله اصلی است که قاسم سلیمانی‌ها در این جبهه مبارزه می‌کنند.

وی گفت: دنیای امروز یا جبهه ظلم و ستم و استکبار است و یا اربعین و عدالت طلبی که مسلمان و غیرمسلمان به عنوان یک تابلوی عدالتخواه در این ایام به پا می‌خیزند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: موکب‌داران این انتساب را غیر از دوران اربعین نسبت به افراد ضعیف جامعه داشته باشند و بدانند که هیچ کاری مهمتر از احقاق حق و ابطال باطل نیست.

وی بیان کرد: خداوند بر پاداش شما بیفزاید و به همه شما در مصیبت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبر و اجر عنایت کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم گفت: موکب بهداشت و درمان اربعین امسال ۳۰ هزار خدمت را در ۱۰ روز به زایران اباعبدالله الحسین (ع) ارایه داده است.

محمدرضا فخر افزود: ۵۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان اعم از پزشکان متخصص و عمومی، دندانپزشک و پرستار در موکب بهداشت و درمان شهر کاظمین به زایران ایرانی، پاکستانی، عراقی و افغانستان ارایه خدمت کردند.

وی گفت: بدون شک ارایه این خدمات جز با مجاهدت مجاهدانی همچون سردار شهید سلیمانی محقق نمی‌شد.

وی افزود: اگر جهاد جهادگران نبود راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شد تا توفیق خدمتی باشد پس راهپیمایی اربعین وامدار خون سلیمانی‌ها است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

براساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.