#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با شناسایی هفت مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی، آمار کل مبتلایان به این نوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی به ۲۶ نفر رسید.

محمد دهقانی، امروز دوشنبه ۲۵ اسفند به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: از هفت مورد جدید مبتلا به کرونای انگلیسی ۲ مورد مربوط به شهرستان طبس و پنج مورد در شهرستان بیرجند شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مردم پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک، پرهیز از تردد غیرضروری، حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها، بازار و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

دهقانی گفت: یکی از روزهای پرحادثه در روزهای پایانی سال، حوادثی است که در سه شنبه شب انتهای هر سال به عنوان چهارشنبه سوری اتفاق می‌افتد که در آستانه سال جدید روزهای تلخی را برای خانواده‌ها رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: برای پیشگیری از این موضوع ضروری است که خانواده‌ها بیشتر مراقب فرزندان خودباشند تا دچار این حوادث ناگوار نشوند؛ هر چند که همه بیمارستان‌ها و اورژانس‌های ۱۱۵ آماده ارائه خدمت به مردم هستند، ولی بعضی از صدماتی که ایجاد می‌شود جبران ناپذیر است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را بهبودی و التیام بخشید؛ لذا تاکید می‌شود در این ایام شیوع کرونا به خصوص کرونای جهش یافته انگلیسی، در سه شنبه شب آخر سال مردم بیشتر مراقب خود و فرزندانشان باشند تا دچار حادثه ناگواری نشوند.

اولین بار چهارم اسفند امسال بود که اعلام شد تست اولیه ۲ مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت شده است.