بیش از پنج تن کالای قاچاق شامل موادغذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در خراسان جنوبی توقیف و روز چهارشنبه امحا شد.

مدیر اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: این محموله شامل میوه، مواد آرایشی و بهداشتی، پوشاک، کفش، مواد دخانی ناس و پان است.

محمدحسین شیخ‌زاده افزود: با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رهنمودهای استاندار، نسبت فروش کالاهای قاچاق دارای مجوز از ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ افزایش یافت که نشان از رشد ۴۴۵ درصدی دارد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان فروش اموال منقول (کالای قاچاق دارای مجوز از مراجع تایید صلاحیت) به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی از تشکیل ۲۸۸ پرونده قاچاق کالا از آغاز امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: پارسال در استان یکهزار و ۵۲ پرونده قاچاق به قطعیت پیوسته است.

وی به افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های قاچاق در خراسان جنوبی اشاره و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار دام سبک و سنگین تحویل سازمان اموال تملیکی شده که بعد از اخذ مجوزهای لازم به فروش رسید یا کشتار شد چون حق کشتار دام مولد را نداریم.

شیخ‌زاده گفت: بخشی از کالاهای قابل استفاده که برای مواد اولیه دستگاه‌های تولیدی می توان استفاده کرد امحا نمی‌شود همچنین یکسری اقلام قاچاق به کشورهای هدف صادر می‌شود.

وی ادامه داد: پارسال پنج محموله و امسال ۲ محموله کالای قاچاق مجوزدار که بیشتر پوشاک و گوشی همراه بودند به کشورهای هدف صادر شدند.

مدیر اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی گفت: کالای قاچاق اکنون دوطرفه از مرزها انجام می‌شود و بیشترین کالای قاچاق شامل پوشاک، مواد دخانی از جمله ناس و پان و لوازم برقی (بخاری) هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله