سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: تعدادی از بازنشستگان استان خراسان جنوبی پشت نوبت دریافت وام قرض‌الحسنه هستند که در این زمینه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را اختصاص دادیم.

میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در نشست با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون‌های بازنشستگان کارگران و مستمری‌بگیران خراسان جنوبی افزود: طی مدت ۲ روز که در خراسان جنوبی حضور داشتیم، مسائل و مشکلات را در حوزه‌های درمانی، بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری با همکاری شرکای اجتماعی و همکاران اداری‌مان بررسی کردیم و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی گفت: امیدواریم تصمیمات ما باعث شود که سطح خدمات نسبت به گذشته بهتر و مطلوب‌تر شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نبود درمانگاه در منطقه کمتربرخوردار شمال شهر بیرجند به عنوان یکی از مشکلات این شهر افزود: در این سفر مصوب کردیم که درمانگاهی در این منطقه احداث شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه در زمینه درمان، شعبه شماره ۲ هم مشکلات خاص خود را داشته که مصوب شد با همکاری مسوولان استانی در تامین زمین این شعبه نیز احیا شود.

موسوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها ارائه خدمات تخصصی درمانی در مرکز استان است گفت: مصوب شد دستگاه سنگ شکن و ام ار آی را در راستای خدمات مطلوب‌تر و تخصصی به جامعه تامین اجتماعی تامین کنیم.

وی افزود: از مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم که متناسب با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که در بخش درمان داریم برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و مردم استان، همکاری بیشتری در تامین نیروی انسانی متخصص داشته باشند تا از زیرساخت‌های بهداشتی خوبی که تامین اجتماعی دارد استفاده بهینه به نفع مردم شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: در این زمینه گلایه‌مندی هم داریم که ما در استان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی خوب را داشته باشیم و طرف مقابل هم نیروی متخصص را داشته باشد اما از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات درمانی موثر در منطقه استفاده نشود.

وی ادامه داد: مسوولان بهداشتی استان برای توسعه خدمات درمانی به مردم فرصت را مغتنم بشمارند و با همکاری جزئی شاید ظرفیت درمانی ما چند برابر برای خدمت به مردم مطلوب‌تر شود.

موسوی گفت: در شهرستان درمیان فاقد ساختمان اداری ملکی هستیم که مصوب کردیم اعتبار لازم برای خرید ساختمان اختصاص یابد.

وی افزود: همه ما که عضو این صندوق هستیم یک انتظار بیشتر از آن نداریم و این است که صندوق تامین اجتماعی بتواند آسایش و آرامش را در افق بلندمدت و زمان حال ما به وجود آورد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از صندوق باید متناسب با عدالت باشد گفت: همه ما باید اطمینان از آینده صندوق و اطمینان از ارائه خدمات باکیفیت البته بیشتر کوتاه‌مدت را داشته باشیم.

وی افزود: باید مشکلات صندوق را در چنین جلساتی مورد بررسی قرار دهیم و با حفظ و صیانت از صندوق و ایجاد ارزش افزوده در دارایی که داریم، آینده مطلوبی را برای آن رقم بزنیم.

موسوی تاکید کرد: همه ما باید برای اصلاحات ساختاری، تغییر ساز و کارها و سیاست‌ها نسبت به صندوق و صیانت از آن یکصدا و همراه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما تامین اجتماعی را صندوق خدمت‌محور می‌بینیم گفت: همه ما باید اراده حل مشکلات صندوق را داشته باشیم و تلاش خودمان را برای کیفی کردن و توسعه خدمات با توجه به ظرفیت‌های صندوق به‌کار گیریم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: دغدغه ما این است که به کارگران خدمات دیگری هم ارائه کنیم، به عنوان مثال از زمانی که دولت ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در سال در دستور کار قرار داده همه دغدغه ما چگونگی جذب سهمیه‌ای برای کارگران بوده است.

وی افزود: اگر افق‌ها را در یک زاویه و نگاه بلند ترسیم کنیم، می‌توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم و افق‌ ما در خدمت‌رسانی به خانواده تامین اجتماعی حداقل در نظرگاه ما بلند ترسیم شده است.

موسوی گفت: به همین جهت یکی از علل حضور ما در استان‌ها بررسی مشکلات و حل مسائل فوری است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی روز گذشته (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و ضمن دیدارهای جداگانه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی، در نشست شورای اداری استان شرکت کرد.

طرح اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال‌شویی طبس با هدف بهبود بازدهی و افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ کک‌ شو  نیز با حضور سرپرست سازمان تامین اجتماعی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

موسوی امروز در دومین روز سفر به خراسان جنوبی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی در شهر بیرجند نیز بازدید کرد.