رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: محصولات راهبردی خراسان جنوبی در نمایشگاه بزرگ مواد غذایی آلمان(آنوگا) در شهر کلن به نمایش گذاشته شد.

 صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، محسن احتشام با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ مواد غذایی آلمان (آنوگا) یکی از برجسته‌ترین نمایشگاه‌های مواد غذایی جهان برای تجارت خرده فروشی، خدمات غذایی و بازار کترینگ به شمار می‌آید افزود: این نمایشگاه در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ مهرماه جاری برگزار شد که خراسان جنوبی نیز از شرکت‌کنندگان آن بود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند تاکید کرد: این نمایشگاه خاص از ۱۰ نمایشگاه تجاری جداگانه در زیر یک سقف تشکیل شده بود و منابع بی‌شماری از الهام بخشی در سراسر فضای ۲۸۰ هزار مترمربعی نمایشگاه وجود داشت.

ادامه داد: در کنار نمایش روندهای آتی بازار، برنامه‌های تکمیلی جذاب و نیاز فرصت‌های تجاری فوق العاده، در انتظار کسانی بود که فرصت ارایه محصولات خود را در این نمایشگاه داشتند.

وی گفت: فعالیت‌های گسترده اتاق بازرگانی بیرجند در این چندساله باعث شد تا ۴۰۰ تن زرشک از استان خراسان جنوبی صادر و در غرفه‌های نمایشگاه بزرگ مواد غذایی دنیا از جمله نمایشگاه آنوگا به نمایش گذاشته شود در حالیکه در پنج سال گذشته این میزان کمتر از ۵۰ تن بوده است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران تاکید کرد: در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ کشور دنیا حضور داشتند و از ایران نیز ۲۶ شرکت در زمینه خشکبار، زرشک، زعفران، پسته، کشمش، انجیر و خرما شرکت کردند.

وی گفت: در این نمایشگاه برای اولین بار از برند ملی زعفران و علامت جمعی زعفران با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت، رئیس اتاق بازرگانی اردبیل، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، رئیس اتحادیه گیاهان دارویی و جمعی از صادرکنندگان نمونه کشور رونمایی شد.

احتشام بیان کرد: در دوره قبلی حدود ۱۶۰ هزار بازدیدکننده تجاری از ١٩٢ کشور شرکت کرده بودند که در این دوره با هفت هزار غرفه از ۱۵۰ کشور  فرصت بسیار مناسبی برای فتح بازارهای جدید نصیب شرکت کنندگان ایرانی و سایر کشورها شد.