حفظ انقلاب و حرکت پر قدرت در مسیر پیشرفت کشور وظیفه سنگینی است که بر عهده حوزه و دانشگاه است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله یزدی با اشاره به نقش موثر حوزه و دانشگاه در پیشرفت کشور گفت:دشمنان ما در تمام این سالها به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده اند که حفظ انقلاب و حرکت پر قدرت در مسیر پیشرفت کشور وظیفه سنگینی است که بر عهده حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام نوفرستی با گرامیداشت یاد و نام آیت الله یزدی گفت:ایمان راسخ ،دشمن شناسی،خدمت در مسئولیت های مختلف از ویژگی های این عالک مجاهد است.

حجت الاسلام معینی از اساتید حوزه علمیه هم با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید با وحدت خود جامعه بشری را در مسیر صحیح هدایت کنند گفت:در این سالها دشمنان برای تضعیف این مسیر دست به توطئه هایی همچون شهادت جمعی از روحانیون و دانشمندان ما زدند که خود نشان از حرکت صحیح در این مسیر است.

دکتر دیانی استاد حوزه و دانشگاه هم با اشاره به اینکه شهید دکتر مفتح طلایه دار وحدت حوزه و دانشگاه بود گفت:در نظام اسلامی علم و دین باید پا به پای هم حرکت کنند زیرا دین بدون علم سر از خرافه در می آورد و علم بدون دین هم باعث می شود زندگی اسنان هدف متعالی خود را از دست بدهد.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه مکمل همدیگرند و تعالی و رشد جامعه را رقم می زنند گفت:رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم نقش حوزویان و دانشگاهیان را در تحقق اهدف انقلاب بی بدلیل دانستند که خود نشان از جایگاه این دو نهاد است.

دکتر دیانی با اشاره به اینکه دشمنان برای اینکه جلوی رشد و تکامل جامعه ما را بگیرند از گذشته تا به امروز بدنبال شهادت افرادی همچون دکتر مفتح و شهید فخری زاده هستند گفت:آنها نمی دانند این کار تکامل و پیشرفت کشور را سرعت می بخشد.